וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים בתאילנד חוששים מאיום המדוזות, אך ממשיכים בשגרה: "זה מפחיד"

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 7:05

באי קופנגן טרם תיקנו את הרשתות הקרועות במים שאפשרו למדוזה הקטלנית לעבור לאזור המתרחצים ולעקוץ את הילדה בת ה-6. האירוע מהווה את שיחת היום עבור הישראלים באי, שעוד זכרים את מקרה המוות מעקיצה בשנה שעברה. ויש גם מי שחוששים שהאירוע ייפגע בתיירות

בווידאו: פינוי הילדה בתאילנד שנעקצה על ידי מדוזה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בקרב הישראלים באי קופנגן שבתאילנד, המקרה בו ילדה בת שש נעקצה בידי מדוזה קטלנית בחוף האד רין הוא כמובן שיחת היום. הלילה (שלישי) אמורה להתקיים מסיבת ה"פול-מון", מסיבת החוף החודשית הנערכת באי, ויש כאלה שהביעו חשש שבחוסר זהירות יכנסו שיכורים למים למרות האזהרות.

מדובר בחוף שלרוב די שקט. הוא מתמלא באופן קבוע כמה ימים לפני מסיבת הפול מון ונשאר עמוס עוד יומיים-שלושה לאחריה. יש שלטי אזהרה במקום המתריעים מהמדוזות הקוביתיות, מהזנים הקטלניים בעולם, וישראלים שהיו שם בשבוע האחרון מספרים כי החוף ממשיך להיות מתוחזק ברמה גבוהה וצוות של כחמישה אנשים מנקה אותו מדי יום. למרות זאת, רשתות המגן שנקרעו בסערה לפני כחודשיים וחצי והמיועדות להגביל כניסת מדוזות למים הרדודים, נותרו קרועות ומכלי החומץ שאמורים לסייע בהקלה מצריבות מדוזות, היו ריקים.

"זה מבאס", אמרה לוואלה כנרת טל מאיר מכפר סבא הנמצאת כעת בחופשה בחוף האד רין המדובר, "אני אוהבת מאד לשחות והייתי מתה להיכנס למים, אבל עכשיו הבת שלי לא מרשה לי בגלל מה שקרה".

מתן דוגוט, מתל אביב, שוהה בקופנגן שלושה ימים, מטייל עם בן הזוג והם יצטרפו הערב לחוגגים במסיבת הפול מון בחוף האד רין. הוא אמר לוואלה, "אנחנו לא ניכנס למים, אני הייתי בחופים הצפוניים ומעט מאוד אנשים נכנסו למים. אנחנו מעדיפים להגיע לחופים באיים אחרים ולשחות שם ללא חשש. מה גם שמאוד גשום עכשיו בתאילנד, וזה מגביר את הסיכוי לפגוש מדוזות". הוא הוסיף, "לא הייתי סומך על הרשתות בחופים, וברוב החופים היפים אין רשתות וגם לא הייתי סומך על שירותי הרפואה באי או באזור".

מתן דוגוט (מימין) ובן הזוג אופיר אגמי, מטיילים בקופנגן, מתכוונים לחגוג במסיבת הפול מון בחוף האד רין, שם נעקצה ילדה בידי מדוזה. אוקטובר 2022. באדיבות המצולמים
לא מתכוונים להיכנס למים. מתן דוגוט מימין ובן הזוג אופיר אגמי/באדיבות המצולמים

"זה בהחלט מפחיד, אני מרגישה שזו הייתה יכולה להיות בקלות אני", אמרה לוואלה מאיה לוסטיג מתל אביב, מנהלת בחברת סטארטאפ שיצאה לתאילנד לחופשה ארוכה וחזרה אתמול, "ישנתי בהאד רין עד עכשיו קרוב לחודשיים שלמים ובאותו בוקר של האירוע עוד שחיתי שם, "נזהרתי בעקבות המקרה שקרה שם ב-2021 לילד ישראלי אחר שמת כתוצאה מזה וזה לא יצא לי מהראש כל פעם שנכנסתי למים. כל פעם שמישהו לקח גלשן 'סאפ' חשבתי לעצמי שממש כדאי שלא ייפול כי יש סכנה במים האלו".

מדוזה קובייתית. ויקיפדיה, אתר רשמי
עלולה לגרום למוות. המדוזה הקובייתית/אתר רשמי, ויקיפדיה

עוד סיפרה לוסטיג, "חבר שלי נכנס לעשות ספורט ימי עם גלשן ממונע שמרחף על פני המים, ואני מודה שדאגתי כל השעה הזו עד שהוא סיים שלא ייפול וייתקל במקרה במדוזה. שיתפתי בחששות שלי את המדריך המקומי של הגלישה שלא הבין למה אני נמנעת כל כך בעצמי לנסות לגלוש בגלל הפחד מהמדוזות. אני עצמי לא נכנסתי עמוק מידי מפחד מהמדוזות והסיפורים הקודמים".

עוד הוסיפה, "האמת היא שלפני כחודש כל הזמן הרגשתי עקצוצים לא נעימים בגוף כשהייתי במים, כאלה שנגרמים מהארס של המדוזות שמגיע לחוף, אבל זה השתפר ובזמן האחרון זה קצת נעלם". היא דיווחה, "אין רשתות שם כרגע לצערי מאז שהתפרקו בסופה לפני חודשיים וחצי בערך קצת לפני שהגעתי ומאז לא תיקנו אותן. דאגתי לא להיכנס עמוק כמובן מתוך פחד, אבל הוסיפה, "מצד שני, מה שהרגיע אותי זה ששוחים שם הרבה אנשים מידי יום ונראה היה שהכול בסדר".

את המשיכה של התיירים ובהם הישראלים לחוף הזה, למרות סכנת המדוזות הרעילות הסבירה לוסטיג כל: "אני חושבת שזה החוף הכי מעולה בקופנגן. הוא החוף עם החול הכי נעים ונוח למשחקי הכדורעף, יש שם את מסיבת הפול מון פעם בחודש וזה מאפשר לרוחצים שם קצת להירגע לפני ואחרי המסיבה, הריזורטים באזור טובים והנוף פשוט עוצר נשימה".

מאיה לוסטיג, חוף האד רין, תאילנד. באדיבות המצולמים
"זו הייתה יכולה להיות אני". מאיה לוסטיג/באדיבות המצולמים

יש בקרב הישראלים שלא אהבו את הדיווחים על האירוע, אולי מחשש שיפגעו בתיירות המתאוששת סוף סוף אחרי שנתיים של מגבלות קורונה. "ישראלים שגרים בקופנגן ממש לא רוצים להתראיין כי בגדול פרסום שלילי די יפגע בפרנסתם", הסבירה אחת המכירה את הקהילה המקומית. "בחדשות גם כן יותר לא מדברים על הנושא, הכול נגמר טוב, ומבחינת תאילנד אין מה לייצר פרסום שלילי".

ישראלי בעל עסק תיירותי מקומי שנשאל על העניין ביקש לא להתראיין כלל כדי לא להיות מקושר לאירוע מסכן החיים. "יש כללים לא שומרים עליהם אז יש תאונות זה הכול", כתב אחד בקבוצת פייסבוק של ישראלים בקופנגן, "אין צורך להכניס עוד פאניקה לישראלים". אחד אחר אמר, "מתוך מאות אלפי טבילות בים שאנשים עושים כאן מדי חודש - קרה אסון אחד". ישראלי שמכיר את החוף הוסיף עצה משלו שטובה תמיד: "כדאי לשאול את המקומיים, לשים לב לשלטים, לא להיכנס בשעות הערב והלילה ולשקול שוב אם כדאי לקחת סיכון ולהיכנס למים בעונה הזו".

חוף האד רין, תאילנד. באדיבות המצולמים
חוף האד רין, תאילנד/באדיבות המצולמים

אליה וינברג מכפר סבא, בעלת הבלוג lost in Thailand המתגוררת באי פוקט, הוסיפה: "חשוב להתייעץ ולהקשיב להוראות הצוות בבית המלון ולהימנע מלהיכנס לים בחופים בהם יש שילוט שמתריע על הימצאות המדוזה הקובייתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully