וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: השליח האמריקני ימסור את טיוטת ההסכם עם ישראל הערב

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 20:50

השליח האמריקני שוחח עם נשיא לבנון ודן עמו במו"מ עם ישראל על הגבול הימי. על פי דיווחים במדינה, הוא יעביר בשעות הקרובות את טיוטת ההסכם לשני הצדדים. מלשכת נשיא לבנון: "נלמד בצורה יסודית את הטיוטה הסופית לפני שתקבל החלטה"

בווידאו: גנץ מאיים שאם חיזבאללה ינסה לחבל במו"מ על הגבול הימי לבנון כולה תשלם את המחיר/גו לייב המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן
אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין התקשר הערב (ראשון) לנשיא לבנון מישל עוון ודן עמו במשא ומתן על הגבול הימי. סוכנות הידיעות הלבנונית הממשלתית מסרה כי הוכשטיין אמר לנשיא לבנון כי הוא יעביר בשעות הקרובות לשני הצדדים את הנוסח הסופי של טיוטת ההסכם לאחר שהסתיימו הדיונים לגבי ההערות הלבנוניות והישראליות לטיוטה. מלשכת נשיא לבנון נמסר כי לבנון תלמד בצורה יסודית את הטיוטה הסופית לפני שתקבל החלטה.

מוקדם יותר היום הודיעה חברת אנרג'יאן כי אסדת "כריש" חוברה למערכת הגז הישראלית והתחילה את הרצת הגז מהחוף לאסדה. החברה עדכנה כי בהמשך לאישור שהתקבל ממשרד האנרגיה, החלה את תהליך הזרמת הגז דרך מערכת הצינורות התת-ימית אל האסדה. בכירים ישראלים הוסיפו כי ישראל עידכנה את לבנון באמצעות השליח האמריקני כי הזרמת הגז היא חלק חשוב מתהליך ההרצה של האסדה, ואינה התחלה של הפקת גז.

המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין נפגש עם נשיא לבנון מישל עאון, 9 בספטמבר 2022. רויטרס
המתווך האמריקני עם נשיא לבנון/רויטרס

אתמול אמר בכיר בממשל האמריקני לוואלה כי הייתה התקדמות במהלך סוף השבוע במשא ומתן על הגבול הימי. הוחלפו כמה טיוטות ונוסחים חדשים בניסיון להגיע להסכמה לגבי הפערים שנותרו. במהלך סוף השבוע התקיימו כמה שיחות בין הוכשטיין לבין סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני אליאס בו סעב, שאחראי על המגעים עם ארצות הברית לגבי הסכם הגבול הימי. הוכשטיין עדכן את ישראל במהלך סוף השבוע לגבי שיחותיו עם הצד הלבנוני.

בשבוע שעבר העבירה לבנון לשליח האמריקני שורה של הערות לגבי טיוטת ההסכם על הגבול הימי ובראשן התנגדות לסעיף בהסכם שנותן "וטו" לישראל על תחילת חיפושי הגז בשטח המחלוקת והתנגדות להכרה ב"קו המצופים" כגבול בין לאומי, כך לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת בלבנון.

גורם מדיני בכיר הבהיר בתגובה כי "ראש הממשלה יאיר לפיד לא יסכים להתפשר על האינטרסים הבטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל. אנחנו מחכים לקבל את ההערות באופן רשמי מגורמים מוסמכים על מנת שנדע אם וכיצד להתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully