וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחר בערכים של אהבת ארץ ישראל והתורה": יואל בן ה-18 שנדקר למוות מובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 17:45

מאות מלווים את הנער יואל להנגהל בדרכו האחרונה בנוף הגליל. 11 צעירים, רובם קטינים, נעצרו, תשעה מהם שוחררו למעצר בית. בין החשודים, חייל ונערים תושבי הצפון. במכון לרפואה משפטית עדיין ממתינים לתוצאות נתיחת הגופה, שם יתברר באמצעות איזה חפץ נדקר יואל

תיעוד דקירת בן 18 בקריית שמונה, 7 בספטמבר 2022/מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27 א'

יואל להנגהל בן ה-18, שנדקר למוות במהלך קטטה בקריית שמונה, מובא היום (ראשון) למנוחות. 11 צעירים, רובם קטינים, נעצרו עד כה בחשד למעורבות במותו. תשעה מהם שוחררו למעצר בית. אמש נעצרו שלושה חשודים נוספים, בהם קטין וחייל.

רב קהילת מניפור בנוף הגליל ספד לו ואמר שיואל היווה "דוגמה אישית לבחירה וייצוג ערכי אהבת התורה, אהבת ארץ ישראל ואהבת הבריות". הרב יהודה קוך, שמלמד בישיבה בה יואל למד, סיפר שיואל התלבט בין שירות צבאי קרבי ובין להישאר בישיבה וללמוד תורה ולבסוף הביע רצון לשלב את שני הדברים. "יואל השאיר לנו צוואה, לא נשכח שאנחנו עם אחד, אוהבים זה את זה ולא נקבל עבריינים שדם על ידיהם. כולנו עם אחד ולב אחד".

יואל להנגהל, בן ה-18 שנדקר במסיבת יום הולדת. 9 באוקטובר 2022. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
טרם ברור ממה נהרג. יואל בן ה-18/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

במכון לרפואה משפטית עדיין ממתינים לתוצאות נתיחת הגופה, שם יתברר באמצעות איזה חפץ נדקר יואל, והאם הדקירה היא שגרמה למותו, או שמא חבטה ממכה כתוצאה מנפילה או מצד אחד החשודים.

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית שמעון סוויסה, בה נעצרו כמה קטינים בחשד למעורבות באירוע, הביע את תנחומיו למשפחת להנגהל וביקש להוקיע את מקרי האלימות. "הסיטואציה לפיה מתרחשת קטטה המונית בסיומה נמצא נער ללא רוח חיים היא קשה מנשוא, אינה תואמת את הערכים עליהם גידלנו וחינכנו את התלמידים", מסר. הוא הדגיש כי צוותי החינוך, הפסיכולוגים והרווחה במועצה משוחחים עם התלמידים וההורים בעקבות מותו של יואל, וציין כי היום שערי בית הספר ייפתחו לתלמידים והורים שירצו לשוחח על המקרה.

הלווייתו של יואל להנגהל. אלי אשכנזי
"סיטואציה קשה מנשוא". הלוויית יואל בן ה-18/אלי אשכנזי

ביום רביעי, עם החזרה מחופשת סוכות, בית הספר יקיים כינוס הסברה אודות האירוע. "יש לי אמון רב במשטרת ישראל ובמערכת אכיפת החוק, שתחקור ותגיע לחקר האמת", מסר. "עד אז, מציע להתאזר בסבלנות ולא לצאת בהאשמות שטרם התבררו כנכונות". הוא התחייב "להוביל תהליך מורכב זה יחד עם הרשות המקומית, משרד החינוך, הנהלת בית הספר וההורים, מתוך כוונה להפיק לקחים ולהעמיד כלים נאותים בקרב התלמידים. נגייס את הקהילה במטרה למנוע את האירוע הבא".

מחקירת המשטרה הראשונית עלה כי יואל השתתף במסיבת יום הולדת במקום ונדקר במהלך קטטה שהתפתחה במקום בין המשתתפים. שלמה, נציג קהילת בני המנשה שהכיר את יואל וליווה אותו מאז עלה ארצה, סיפר כי הוא למד בישיבה חרדית והצטיין בלימודים.

הלווייתו של יואל להנגהל. אלי אשכנזי
"ייצג ערכי אהבת התורה, אהבת ארץ ישראל ואהבת הבריות". הלוויית יואל בן ה-18/אלי אשכנזי

עורך הדין ירון שומרון, שמייצג את אחד הקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית, בירך על שחרורו למעצר בית. "כבר מחקירתו הראשונה מרשי טען כי לא הוא גרם למותו הטרגי של המנוח והכחיש את החשד שיוחס לו", אמר. עורכת הדיו סוהאד אגא שמייצגת קטין נוסף מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה: "הקטין טען בחקירה כי אין לו כל קשר לאירוע הטרגי שבו מצא את מותו המנוח. אנו מברכים על החלטת בתי המשפט השלום והמחוזי שקיבלו את טענותינו ושחררו את הקטין למעצר בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully