וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה אחרי רצח בנו: האב נורה למוות בצפון, מהומות פרצו בג'דיידה-מכר

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 9:02

מותו של הגבר נקבע בבית החולים גליל שבנהריה, לאחר שבינואר האחרון נרצח בנו. על פי החשד, אירוע הירי היום הוא נקמה על רצח הצעיר בנהריה שלשום. בעקבות המקרה, בתים וכלי רכב הוצתו בג'דיידה-מכר. מנסור עבאס בשיחה עם וואלה: "פניתי לרה"מ, היה עלול להיות שם טבח"

מהומות בג'דיידה מכר/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גבר בשנות ה-50 לחייו נורה למוות היום (שישי) בג'דיידה-מכר שבצפון, החשודים נמלטו מהזירה. הנרצח הוא מאמון רבאח, שבנו גם נורה למוות בינואר האחרון. על פי החשד, הירי באב הוא מעשה נקמה על רצח הצעיר בנהריה שלשום. רבאח פונה על ידי צוות רפואה של חיאן במצב אנוש למרכז הרפואי גליל שבנהריה, שם הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

בעקבות האירוע, קטטה פרצה בג'דיידה-מכר, שכללה זריקות אבנים והצתת בתים וכלי רכב. כוחות משטרה הגיעו למקום והרגיעו את המהומות. במקביל, עשרות שוטרים ואנשי יס"מ הגיעו לבית החולים, בעקבות חשש שמהומות יפרצו גם שם. על פי נתוני עמותת "יוזמות אברהם", 85 ערבים קיפחו את חייהם עד כה במהלך שנת 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, 72 מהם נורו למוות ו-49 היו מתחת לגיל 30.

מאמון רבאח, שנורה למוות בג'דיידה מכר כשנה אחרי שגם בנו נרצח. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
מאמון רבאח, שנורה למוות. היום/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר רע"ם מנסור עבאס סיפר בשיחה עם וואלה כי בעקבות האירועים פנה לראש הממשלה יאיר לפיד, לשר הביטחון בני גנץ ולמפכ"ל קובי שבתאי. "הם פעלו מהר מאוד והמשטרה הזרימה לשם כוחות גדולים והשתלטה על המצב. טוב שכך, אחרת היה עלול להיות שם טבח", אמר עבאס. "אני עכשיו בדרך ליישוב לתרום את חלקי בניסיון להביא להרגעת הרוחות, להודנה, שאולי בעתיד תוכל להתפתח לפיוס בין המשפחות ולסולחה".

מוקדם יותר השבוע נורה למוות בן 18 בגן שעשועים בשדרות זלמן שז"ר בנהריה, שני צעירים נוספים נפצעו באורח בינוני. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותם למרכז הרפואי בעיר, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו של הפצוע האנוש, וואסים כיאל מג'דיידה-מכר.

עוד בוואלה!

חשד לרצח: בן 18 נדקר למוות בקריית שמונה

לכתבה המלאה
וסאם רבאח, הנרצח בג'דיידה-מכר. -, אתר רשמי
ווסאם רבאח, שנורה למוות בינואר האחרון/אתר רשמי, -
תת-ניצב שאול צמח, מפקד מרחב אשר, בג׳דיידה-מכר, מקבל עדכון מקציניו בזירת הרצח.. יואב איתיאל
תת-ניצב שאול צמח, מפקד מרחב אשר, בג'דיידה-מכר, מקבל עדכון מקציניו בזירת הרצח/יואב איתיאל

כלי הרכב של החשודים אותר שרוף סמוך ליישוב כליל, שנמצא כ-14 ק"מ מנהריה. בבית החולים בנהריה פרצה מהומה, וכוח גדול של שוטרים וכוחות יס"מ הוזעק אליו כדי לשמור על הסדר. "איזה בלאגן במיון, מכות רצח, גז מדמיע", סיפר לוואלה אדם שהיה שם לצורך טיפול רפואי. המשטרה עצרה שני חשודים, בני משפחתו של הנרצח, בחשד לתקיפת מאבטחים ושוטרים.

עוברי אורח סיפרו כי שני חמושים פתחו באש מכלי רכב לעבר שניים מהגברים בסמוך לחורשה שבקצה הרחוב, פצעו אותם והסתלקו מהזירה. הפצוע השלישי נפגע ככל הנראה מנתזים או רסיסים. "במקום הייתה המולה רבה", אמר ניר דיאי, חובש רפואת חירום במד"א. "פצוע אחד שכב מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בגופו ושני הפצועים הנוספים היו בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully