וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בערב כיפור בבת ים: "קיללו אותנו כי אנחנו ערבים - ודקרו"

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 13:01

התקרית החריגה שבמהלכה 5 תושבי חורה הותקפו בטיילת בעיר ממשיכה לזעזע את המותקפים ומשפחותיהם. "יצאנו לטיול ופתאום קפצו עלינו 100 איש עם גז מדמיע וסכינים", סיפר אחד הפצועים. "אנחנו צמים 30 יום ובחיים לא נעשה דבר כזה, הם צמו יום 1 זה מה שקרה"

חמישה אזרחים ערבים, תושבי חורה, הותקפו אתמול (רביעי) באלימות בטיילת בבת ים במהלך יום כיפור. שניים מהם נפצעו באורח קל, לאחר שלטענתם ספגו דקירות, גז מדמיע ומכות באמצעות קרשים. הם נותרו מזועזעים מהמקרה וטענו כי מדובר באירוע גזעני. המשטרה פתחה בחקירת הטענות, ועד כה טרם נעצרו חשודים או נאסף תיעוד של המקרה.

"הלכנו ברגל בטיילת לבת ים, עשינו טיול ודיברנו בערבית", סיפר חסן בן ה-20 שהותקף ונפצע בגבו מדקירה. "פתאום בא מישהו וריסס גז מדמיע, ואז הרגשתי מכה בגב. חשבתי שזה בוקס אבל זה היה סכין. מישהו אחר קפץ על בן דוד שלי. כולם היו עלינו, איזה מאה איש", שיתף.

"ברחנו ותוך כדי קיללו אותנו בגלל שאנחנו ערבים, אמרו לנו 'מה אתם עושים פה'. בן דוד שלי קיבל מכה ברגל ואחד אחר קיבל מכה לפרצוף. המשטרה הגיעה ולקחה אותי לחקירה של שלוש שעות לפני שבכלל הגעתי לבית חולים".

חסן, (20) עבר נסיון לינץ' בבת ים ביום כיפור 2022. ללא, אתר רשמי
"הרגשתי אגרוף והבנתי שזאת דקירה". אחד הפצועים בתקיפה בבת ים/אתר רשמי, ללא

"ראו ערבים ונתנו להם מכות", אמר טלאל, דודו של אחד הפצועים. הוא סיפר כי מדובר בפועלי בניין שעובדים בתל אביב, יצאו להליכה על הטיילת לבת ים ופשוט הותקפו, גם בסכין. "אנשים לוקחים את החוק לידיים, זאת לא תאונה. אנחנו צמים 30 יום ובחיים לא נעשה דברים כאלה. הם צמו יום אחד וזה מה שקרה. צריך להיות חוק".

אחיו של הפצוע השני, שהגיע לזירה בתום האירוע, טען כי הם לא היו מסוכסכים עם אף אדם. "הייתה עליהם כיפה אדומה, התחילו להתיז עליהם גז מדמיע, הכו בהם בקרשים ודקרו אותם", אמר. הוא פנה למשטרה וביקש להעניש את התוקפים "כמו כל אזרח".

עטאף, עבר נסיון לינץ' ביום כיפור בבת ים.

שימוש לפי סעיף 27 א ברשתות החברתיות.. ללא, אתר רשמי
אחד הפצועים בתקיפה/אתר רשמי, ללא

מלבד מקרה זה, בבת ים התרחש אירוע אלימות נוסף במהלך יום הכיפורים. בתקרית נוספת, המון הפך על צידו רכב חונה של תושבי ג'לג'וליה שהיה ללא נוסעים. כוחות משטרה הגיעו למקום וחילצו גבר בן 30 שנפצע במהלך ההמולה שנוצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully