וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כופר באישומים ומסמן "לב" באצבעות: הופעה ראשונה של הנאשם ברצח ספיר נחום בפני השופטים

עודכן לאחרונה: 4.10.2022 / 15:15

חלאילה מכחיש שביצע את הרצח, וטוען שבאותו בוקר שוחח עם נחום ברכבו והסיע אותה אבל הוריד אותה טרם יצא מעכו, לבדו. סנגורו מדגיש כי סיבת המוות ומועדו המדויק נותרו עלומים. אימה של ספיר זעקה בבית המשפט: "הוא רצח את הבת שלי, אני יודעת"

וולא חלאילה, הנאשם ברצח ספיר נחום/יואב איתיאל

וולא חלאילה, הנאשם ברצח האכזרי של ספיר נחום, אם ילדיו, ממשיך לדבוק בחפותו ומתכוון להילחם על כך בבית המשפט, תוך שכפר היום בעיקרי כתב האישום. היום כשהועלה על המסך לויעוד חזותי ממקום כלאו לקראת הקראה פורמאלית בפני הרכב אב בית הדין, סגן הנשיא השופט אברהם אליקים והשופטים רבקה איזנברג ואינאס סלאמה, הוא כהרגלו שידר בטחון עצמי, סימן 'לב' באצבעותיו, "הכל טוב", אמר, "יש לי את עורך הדין שלי שיודע שאני חף מפשע, וגם אני יודע את זה ואין מה לעשות, זה עניין של זמן כנראה". בני משפחת נחום שנכחו באולם מלווים ע"י עורכת הדין סנדי פרנץ אלקבץ, צעקו מולו "רוצח", ואמה הוסיפה, "רצחת את האמא של הילדים שלך".

בדיון עצמו, סנגורו עו"ד אביעד חייט מסר לשופטים כי "הנאשם כופר בכך שגמלה בליבו החלטה להמית וביתר שאת, הנאשם מעולם לא דמיין ולא רצה במות אם בתו ובת זוגו לסירוגין", תוך שבתשובה זו גלומה גם אי הכרתו באבהות על בנו, אחד מנושאי המחלוקת שהיו בין חלאילה לבין נחום המנוחה.

וולא חלאילה הנאשם ברצח ספיר נחום. 4 באוקטובר 2022. יואב איתיאל, אתר רשמי
וולא חלאילה הנאשם ברצח ספיר נחום/אתר רשמי, יואב איתיאל

חייט מסר כי חלאילה כופר בכך שניסה להוציא החלטה, מן הכוח אל הפועל, "מכיוון שלא הייתה כזו החלטה בליבו". חלאילה מודה שבמועד הנקוב בכתב האישום הוא אכן נכנס לרכב הסקודה המצוין, ואולם לטענתו, בנסיבות אחרות מאלה המתוארות בכתב האישום. לדבריו, הוא ביצע התעמלות במתקן כושר של לעיריית עכו ובדרכו מאותו אימון, פגש באקראי במנוחה כשבסביבת רחוב הרצוג הוא זיהה אותה ועצר את רכבו והיא עלתה על הרכב בהסכמה מלאה. הוא טען כי לתובעי פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד ענבל ברנסון יהודאי ועו"ד ענאן ג'אנם, "אין שום ראיה". הוא טען בפני בית המשפט כי "מדובר בסברה דמיונית לפיה המנוחה עלתה אל הרכב באיזה שהיא תרמית". לדבריו ספיר נחום המנוחה ישבה ברכבו של חלאילה, "בזהירות, עשרות פעמים ואם לא מאות, כאשר בחלק מהפעמים הילדים נמצאים ובחלק מהפעמים היא לבדה".

לטענתו ספיר נחום שוחחה עימו וישבה עימו בתוך הרכב במשך מס' דקות בנסיעה בתוך תחומי העיר עכו ובה בלבד". הוא עומד על כך שיצא מהעיר עכו כשהוא לבדו ברכב. "אין בחומר הראיות ולו בדל של ראיה, שיכול להצביע על מצב אחר זולת יציאת רכב הנאשם שהוא עצמו באוטו, ברכב, לבדו", התעקש הסניגור, עו"ד חייט, "בוודאי שלא המית את המנוחה, בוודאי שלא קבר אותה ובוודאי שלא נכח בזירה". עוד הוסיף, "אין בדל ראיה שקושר את הנאשם לזירה עצמה. מדובר על קשירת הנאשם לתא שטח עצום בגודלו" אשר "נכח בו ולא מעבר".

עוד בוואלה!

מעצר הנאשם ברצח ספיר נחום הוארך עד תום ההליכים; אמה: "חוששת לחיי הנכדים"

לכתבה המלאה
ספיר נחום ובתה. באדיבות המשפחה
"אנחנו לא יכולים לשכוח אותה", ספיר נחום ובתה/באדיבות המשפחה

חייט אמר לשופטים כי לדעתו התביעה ניסתה "בדלת האחורית", לקצר בכתב האישום את משך הזמן בין מועד היעלמותה של המנוחה לבין המועד בו נמצאה ללא רוח חיים בשטח, ונקודה זו לטעמו הינה "סופר חשובה", על רקע חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, הקובע "ברחל בתך הקטנה" שתי קביעות משמעותיות, לדבריו. "האחת, אין סיבת מוות ושנית, מועד המוות הוא דבר שכרגע לא מוחלט ואולם הקביעה היא, שהמוות נגרם מספר ימים בטרם מציאת הגופה".


"אותי זה לא מעניין שהוא אומר שהוא חף מפשע. הוא יכול להגיד את זה עד מחר", אמרה בתום הדיון האם סוזן נחום, "הוא רצח את הבת שלי ואני יודעת את זה בודאות. אני מקווה שבית המשפט יעשה צדק לבת שלי שהלכה לעולמה והשאירה שני ילדים יתומים. זו מכה. אנחנו מאד מתגעגעים אליה וזה קשה לנו. אנחנו לא יכולים לשכוח אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully