וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר הנאשם ברצח ספיר נחום הוארך עד תום ההליכים; אמה: "חוששת לחיי הנכדים"

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 14:36

למרות החלטת בית המשפט, רובין וולאא חלאילה ממשיך להיות זחוח ולטעון לחפותו. אמה תיארה אחרי הדיון את פחדיה משחרורו: "אני עם סיוטים בלילות ודואגת לנכדים שלי". סניגורו של חלאילה: "למדינה תהיה דרך ארוכה להגיע להרשעה"

בווידאו:רגעי החטיפה של ספיר נחום 04.08.22/מערכת וואלה!

מעצרו של רובין וולאא חלאילה, שנאשם ברצח הצעירה ספיר נחום, הוארך היום (שלישי) עד לתום ההליכים. חלאילה ממשיך לשמור על זחיחות ולטעון לחפותו. אמה של נחום, סוזי הוסיפה בכאב: "החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים זו החלטה נכונה. אני עם סיוטים בלילות אני חוששת לחיי הנכדים שלי, פוחדת מה יהיה איתם, זו החלטה נכונה להשאיר אותו במעצר עד תום ההליכים. אני חולמת הרבה על הבת שלי, דואגת מאוד לנכדים שלי".

עורך הדין סנדי פרנץ אלקבץ, המלווה את משפחת נחום: "לא היה לי בכלל ספק שמעצרו של החשוד יוארך עד תום ההליכים. השופט אמר בדיון שגם בתיק שהוא נסיבתי יש פוטנציאל הרשעה ושהוא ברף גבוה". סניגורו של חלאילה, עורך הדין אביעד חייט טען כי "למדינה תהיה דרך ארוכה להגיע להרשעה בתיק הנסיבתי. נלמד את ההחלטה ואנחנו טוענים שאין ראיות. הוא צריך להיות בביתו. נערער לעליון".

ספיר נחום ובתה. באדיבות המשפחה
נרצחה על ידי בן זוגה לשעבר. ספיר נחום/באדיבות המשפחה

לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד חלאילה בגין החטיפה והרצח של בת ה-23. בדיון נכחו אחותה של נחום עדן, האח ויקטור, הדודה הודיה וכמה מחברותיה של ספיר, לצד עו"ד עמיחי בן שלוש וסנדי אלקבץ המייצגים את המשפחה. הם ישבו מתוחים באולם בעת שהשופט ניצן סילמן בחן את התיק ואת בקשת התביעה להותיר את חלאילה במעצר עד תום ההליכים. בין העילות המקימות ניצוץ ראייתי הוא ציין: "במיוחד צילום דמות בחלק האחורי של הרכב לרבות אחר הטענה להורדת המנוחה".

עו"ד אביעד חייט המייצג את חלאילה אמר לשופט: "כפי שטענתי שוב ושוב, זה תיק לא עם חורים, אלא בורות. והיום ראינו איזה חורים יש במארג. זה תיק הכי דל בראיות שניתן לראות, בוודאי לסוג כזה של תיק".

עוד בוואלה!

נכנסת לרכב, ונעלמת: תיעוד חדש חושף את הרגעים האחרונים בחייה של ספיר נחום

לכתבה המלאה
וולאא חלאילה, החשוד בחטיפת ורצח ספיר נחום, בימ"ש השלום עכו, 26 ביוני 2022. יואב איתיאל
עדיין זחוח. רובין וולאא חלאילה/יואב איתיאל

כפי שדווח בוואלה, בין השניים הייתה מערכת זוגית והתנהל מאבק בנושא ההכרה באבהותו של חלאילה על הילד של השניים, ותשלום מזונות בגין שני הילדים. בכתב האישום שהגישו התובעים ענבל ברנסון וענאן ג'אנם שינהלו את התיק, הם טוענים כי גמלה בליבו של חלאילה בן ה-33 החלטה להמית את נחום, וכי כך עשה.

האירוע אירע ב-2 ביוני השנה. בשעה 07:37 לערך נכנס חלאילה לרכב הסקודה אוקטביה האפור שלו ונסע לאזור הסמוך לגן הילדים ברחוב ששת הימים בעכו, שם מתחנכת הילדה. דקות ספורות לאחר השעה 08:00, יצאה ספיר נחום מביתה ביחד עם בתם וצעדה ברגל אל גן הילדים, הנמצא במרחק הליכה מביתה. היא השאירה את הילדה ואת עגלת הילדים בגן הילדים, ובשעה 8:15 לערך החלה לצעוד ברגל מן הגן בחזרה לעבר הבית, בו השאירה את הילד בהשגחת אימה.

כפי שניתן היה אחר כך לצפות בסרטון מצלמת אבטחה, בשעה 08:17 לערך, ברחוב הרצוג בעכו, חלף חלאילה בנסיעה עם רכבו בסמוך לנתיב הליכתה של נחום ולטענת התביעה הוא עצר את רכבו לידה. לאחר מכן, הוא פיתה במרמה ובתואנת שווא את ספיר נחום להיכנס לרכבו ולנסוע עמו.

קבר את גופתה בזירה ונסע אל ביתו

מכתב האישום עולה שהוא הסיע אותה ברכבו אל מחוץ לעיר עכו וכי סמוך לשעה 08:55 עצר את הרכב בכביש 762, בסמוך לשביל עפר המוביל ל"חרבת שור", גבעה הנמצאת מזרחית לכפר איבטין, וכשהיא עימו, הגיע אל שטח פתוח, תחום בצמחיה מרובה, באזור מיוער הנמצא מרחק של כקילומטר וחצי מהמקום בו עצר את רכבו.

לטענת הפרקליטות, תוך כך הוא המית את ספיר נחום "בכוונה, לאחר תכנון, ולאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית" ובהמשך, קבר את גופתה בזירה, ולאחר מכן עזב את הזירה, שב אל רכבו ונסע אל ביתו.

צוות חקירה בראשותו של רפ"ק ביאן מולא, ביחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, הביא לאיתור שרידיה של ספיר נחום ב-12 ליוני בשעות הצהריים ולפענוח הרצח. גופתה אותרה לאחר תשעה ימים של חיפושים מאומצים ונרחבים, שנערכו על ידי כוחות משטרה ומתנדבים.

הפרקליטות טוענת כנגד וולאא חלאילה כי במעשיו, הוא חטף את ספיר נחום, בכך שפיתה אותה באמצעי תרמית ללכת מן המקום שהיא נמצאה בו, על מנת לרצוח אותה, וגרם בכוונה, למותה, לאחר תכנון ולאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית. הוא מואשם ברצח בנסיבות מחמירות ובחטיפה לשם רצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully