וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד יחידת אגוז שיקר על שריפה שגרמו חייליו - והודח מצה"ל

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 17:21

סא"ל אפרים תהילה שיקר בתחקיר רשמי לאחר שחיילו זרקו לבנת חבלה בניגוד להנחיות וגרמו לשריפה. הרמטכ"ל כוכבי החליט בתגובה כי תהילה לא ימלא עוד תפקידים בצה"ל, אך ישרת במערכת הביטחון עד פרישתו. "פעל בניגוד לערכי צה"ל, אך לא ניתן להתעלם מעברו הקרבי"

מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס הציג השבוע לרמטכ"ל אביב כוכבי תחקיר פיקודי שמראה כי מפקד יחידת אגוז הקודם, סא"ל אפרים תהילה, שיקר בתחקיר צבאי. על פי הבירור, במהלך אימון גרמו חיילי היחידה בשוגג לשריפה, ותהילה בתגובה שידק בתחקירו בנוגע
לנסיבות המקרה.

בחודש יולי האחרון, במהלך אימון של היחידה, הופעלה לבנת חבלה בניגוד להנחיות. כתוצאה מכך, פרצה שריפה, שלאחר מכן כובתה על ידי החיילים. לאחר האירוע, החלה בדיקה בצה"ל ומחוצה לו בנושא לנסיבות השריפה, והתגלה כי תהילה שיקר בנוגע לנסיבות השריפה. תהילה, לפי הבירור, שיקר לקציני צה"ל, לנציגי רשות שמורת הטבע והגנים, ובתחקיר הצבאי שערך לאחר המקרה.

יחידת אגוז. דובר צה"ל
זרקו לבנת חבלה, וגרמו לשריפה/דובר צה"ל

מצה"ל נמסר כי משהתגלה כי תהילה מסר מידע לא נכון, לקח הקצין אחריות מלאה על מעשיו והביע חרטה. כמו כן, מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס קבע כי הוא פעל בניגוד להנחיות בנושא האימון עצמו, וכי התנהלותו לאחר מכן "לא הולמת את ערכי צה"ל".

בנוסף, הרמטכ"ל כוכבי קבע כי הקצין "כשל ערכית באופן חמור", ועל כן אינו ראוי למלא תפקידי פיקוד או להתקדם בשירות בצה"ל. לכן, לפי החלטת הרמטכ"ל, תהילה לא ימלא עוד תפקידים בצה"ל, אך ישרת במערכת הביטחון עד פרישתו. במקביל, המשטרה הצבאית החלה לחקור את האירוע, ובסיום חקירתה תעביר את הממצאים לפרקליטות הצבאית.

יחידת אגוז. דובר צה"ל
"הקצין כשל ערכית באופן חמור"/דובר צה"ל

"אמירת אמת היא עקרון מרכזי ובסיסי בצה"ל, ולפיכך אי אמירת אמת היא חציית קו אדום שאין לקבל", מסר כוכבי בעקבות המקרה, "כל מערכת היחסים בין מפקדים ובין מפקדים לחיילים מבוססת על יושר ואמון. הקצין פעל במהלך האירוע ולאחריו בניגוד גמור לערכי צה"ל ולעקרונות הפיקוד. לצד זאת, לא ניתן להתעלם מעברו בכלל ועברו הקרבי בפרט. סא"ל תהילה הינו לוחם וקצין מוערך אשר פיקד על יחידות מבצעיות בלחימה, זכה בציונים לשבח ותרם רבות לצה"ל במהלך שירותו".

זהו המחדל השני ביחידת אגו בשנה האחרונה, לאחר שבחודש ינואר פתח באש מפקד צוות מיחידת אגוז אל עבר רס"ן אופק אהרון בן ה-28 ורס"ן איתמר אלחרר בן ה-26 והרג אותם בעקבות טעות בזיהוי. שני הקצינים החליטו לצאת על דעת עצמם לבצע סריקה בכדי לחפש ציוד גנוב. מפקד נוסף מהיחידה יצא גם הוא לסריקה באזור, שראה את שני הקצינים, וחשב כי מדובר בדמויות חשודות. כשהחלו להתקרב אליו, חשב המפקד כי הוא מאויים על ידי אויבים, פתח באש לעברם והרג אותם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully