וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מניין ההרוגים מהוריקן איאן עלה ל-66

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 14:37

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והגברת הראשונה יגיעו לביקור בפלורידה השבוע כדי לבחון את הנזק, לאחר שהנשיא התחייב "לעשות את כל מה שניתן" כדי לסייע במאמצי השיקום מההוריקן - שצפויין להימשך חודשים

הנשיא ג'ו ביידן מגיב על נזקי הסופה/רויטרס

ימים ספורים לאחר שפקד הוריקן איאן את חופי פלורידה, התושבים עדיין מעריכים את הנזק שנגרם בשל הרוחות העזות וההצפות הקטסטרופליות שהותירו אזורים שלמים בהרס מוחלט.

לפחות 66 אנשים נהרגו בפלורידה בשל ההוריקן. ארבעה אנשים נוספים נהרגו בתקריות שקשורות לסופה בקרוליינה הדרומית, על פי גורמים רשמיים במדינה. יתרה מכך, החשמל עדיין לא חזר לכ-900 אלף לקוחות בפלורידה, על פי דיווח של PowerOutage.us. יותר מ-30 אלף עדיין ללא חשמל בקרוליינה הצפונית. בפלורידה, ההערכות הן כי תיקון רשת החשמל יימשך חודשים.

נזקי הוריקן איאן בדרום קרוליינה. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
נזקי הוריקן איאן בפלורידה/רויטרס
נזקי הוריקן איאן בדרום פלורידה שבארצות הברית. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
נזקי הוריקן איאן בפלורידה/רויטרס

הוריקן איאן, שצפוי להיות אחד היקרים בהיסטוריה של פלורידה, הגיע לפלורידה ביום רביעי בקטגוריה 4 ונחלש לסופה טרופית בשבת, כשעבר על פני ווירג'יניה המערבית ומערב מרילנד.

ההרס התפרש מערי החוף של פלורידה פנימה לערים כגון אורלנדו, אך השיא של ההוריקן הורגש בעיקר בקהילות בחופי דרום מערב פלורידה, כמו פורט מאיירס ונייפלס, שם מתו 35 אנשים לפחות.צוותי הצלה הצליחו להציל ולפנות יותר מאלף אנשים מאזורים שהוצפו בדרום מערב פלורידה ומרכזה.

נזקי הוריקן איאן בדרום פלורידה שבארצות הברית. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
מאמצי הצלה של לכודים בעקבות הוריקן איאן בפלורידה/רויטרס
הנזק מהוריקן איאן בפורט מיירס, פלורידה, 29 בספטמבר 2022. רויטרס
נזקי הוריקן איאן בפלורידה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התחייב להעניק סיוע פדרלי לפלורידה ואמר כי הוריקן איאן הוא ככל הנראה אחד החמורים בהיסטוריה שלה. ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן צפויים להגיע לפוארטו ריקו מחר (שני) כדי לבחון את הנזק מהוריקן פיונה ואז להמשיך לפלורידה ביום רביעי, על פי הצהרה של הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully