וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל בוחרת נשיא שיקבע את כיוונה של הכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 11:44

ברזיל הולכת לקלפיות בבחירות לנשיאות, לאחר אחת ממערכות הבחירות הסוערות ביותר מאז חזרה המדינה למשטר דמוקרטי ב-1985, כולל מקרי אלימות ורצח שהמשטרה סבורה כי קרו ממניעים פוליטיים

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מגיע לקלפי לקראת הבחירות/רויטרס

ברזיל הולכת היום לקלפיות בבחירות לנשיאות לאחר אחת ממערכות הבחירות הסוערות ביותר מאז חזרה המדינה למשטר דמוקרטי ב-1985, כולל מקרי אלימות ורצח שהמשטרה סבורה כי קרו ממניעים פוליטיים.

הנשיא ז'איר בולסונרו ויריבו מהשמאל, לולה דה סילבה, הנשיא לשעבר שעל פי הסקרים עשוי לנצח, החלו אף ללבוש אפודי מגן. לפחות שני תריסר מועמדים בשמאל ובימין אמרו כי ביקשו הגנה משטרתית לאחר שקיבלו איומי מוות מהמתנגדים.

כ-40 פוליטיקאים מקומיים מהשמאל ומהימין נהרגו במחצית הראשונה של 2022, ו-170 נוספים היו קורבנות לאיומים בשל תפקידיהם, על פי דוח של ארגון Observatory of Political and Electoral Violence באוניברסיטת ריו דה ז'ניירו. 140 תקיפות נגד פוליטיקאים נרשמו מיולי עד ה-23 בספטמבר - עלייה של 40% לעומת 101 תקיפות ברבעון הקודם.

העצרת השנתית של האו"ם | נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
הנשיא ז'איר בולסונרו/רויטרס

בשבועות האחרונים המועמדים הגבירו את מאמצי החיזור אחרי הבוחרים בכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית. מבחינת לולה, המשמעות של עוד קולות היא ניצחון בסבב הראשון של ההצבעה, ללא צורך בסבב השני. בולסונרו גם כן זקוק לקולות על רקע פיגורו אחרי לולה ב-14%.

הבחירות בברזיל כוללות גם בחירות למושלים, סנאטורים ונציגי 26 מדינות והמחוז הפדרלי. ההצבעה צפויה להתחיל ב-2 בצהריים שעון ישראל ולהסתיים בחצות. במערכת הבחירות הברזילאית, מועמד מנצח חייב לקבל יותר מ-50% מהקולות. אם שום מועמד לא עובר את הרף הזה, ייערך סבב שני בין שני המועמדים המובילים. יותר מ-156 מיליון ברזילאים הם בעלי זכות בחירה.

ספירת הקולות תחל לאחר סגירת הקלפיות בלילה. על פי ועדת הבחירות של ברזיל, התוצאות הסופיות של סבב הראשון יוכרזו בהמשך הלילה. בבחירות הקודמות התוצאות הרשמיות וכרזו כחודשיים-שלושה לאחר תום ההצבעה. אם יהיה צורך בסבב שני, הוא ייערך ב-30 באוקטובר.

לולה, בן ה-76, היה נשיא ברזיל במשך שתי כהונות - מ-2003-2006 ומ-2007-2011. הוא נכנס לזירה הפוליטית בשנות ה-70 כמנהיג שביתות עובדים שהתנגד למשטר הצבאי. ב-1980 הוא היה בין מייסדי מפלגת העובדים (PT), שנהפכה למפלגת השמאל העיקרית במדינה. הכהונות שלו אופיינו בתוכניות שמטרתן לצמצם את העוני ואת האי שוויון במדינה המלאה בשחיתות.

הקמפיין שלו כיום מבטיח משטר מס חדש שיאפשר השקעות ציבוריות גבוהות יותר. הוא התחייב לפתור את משבר הרעב במדינה, שהחריף במהלך כהונת בולסונרו. הוא גם הבטיח לצמצם את פליטות גזי החממה ואת כריתת העצים באמזונס.

עוד בוואלה!

ברזיל: הנשיא לשעבר לולה השיק את קמפיין הבחירות - "בולסונרו אחוז שטן"

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל לשעבר אינסיו לואיז לולה דה סילבה לאחר ששוחרר מהכלא,קוריטיבה ברזיל, 8 בנובמבר 2019. רויטרס
הנשיא לשעבר לולה דה סילבה/רויטרס

בולסונרו הוא קצין לשעבר בצבא שכיהן בתפקיד ציבורי במשך 27 שנים לפני שהתמודד לנשיאות ב-2018. דמות שולית בפוליטיקה במהלך רוב חייו, הוא עלה לכותרות ב-2010 כמנהיג תנועת ימין קיצונית יותר.

בתור נשיא, הוא קידם אג'נדה שמרנית, ונתמך על ידי אנשי דת חשובים. הממשלה שלו נודעה בתמיכתה בניצול האכזרי של קרקעות באמזונס, מה שהוביל לשיא של כריתת יערות ביערות הגשם.

בקמפיין שלו הוא הבטיח להגביר את הכרייה, להפריט חברות ציבוריות ולייצר יותר אנרגיה בת קיימא כדי להוריד את מחירי האנרגיה. הוא גם התחייב להמשיך לחלק הטבה חודשית למשקי הבית בסך 110 דולר בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully