וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: הנשיא לשעבר לולה השיק את קמפיין הבחירות - "בולסונרו אחוז שטן"

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 12:15

איש השמאל בן ה-76 הפציר בבוחרים להעניש את הנשיא המכהן על הכחשת הקורונה והשקרים שהפיץ על המגפה שגבתה את חייהם של 680 אלף ברזילאים. על פי סקרים, לולה עדיין מוביל ב-12% על הנשיא ז'איר בולסונרו

נשיא ברזיל לשעבר, לואיז אינסיו דה סילבה, המכונה "לולה", השיק הלילה (שלישי) באופן רשמי את הקמפיין שלו לנשיאות בהתקפה מילולית נגד מתחרו, ז'איר בולסונרו, שלטענתו "השטן נכנס בו". ברזיל תערוך בחירות לנשיאות באוקטובר, אז יבחרו 156.6 מיליון אזרחים את המנהיג הבא של המדינה.

לולה שהחל את הקריירה הפוליטית שלו בשלהי שנות ה-60, נשא דברים בסאו פאולו והפציר בבוחרים להעניש את הנשיא המכהן על הכחשת הקורונה והשקרים שהפיץ על המגפה שגבתה את חייהם של 680 אלף ברזילאים.

"אם יש אדם שהשטן נכנס בו, זה בולסונרו", אמר נשיא ברזיל ב-2003-2010. האמירות שלו הן חלק מהניסיון להדוף את הקמפיין של בולסונרו שמנסה להכפיש את איש השמאל הוותיק ולשכנע מיליוני אזרחים אוונגליסטים ששובו לשלטון יהיה איום על האמונה שלהם.

נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה בעצרת בסאו פאולו, 24 בינואר 2018. רויטרס
לולה בעצרת ב-2018/רויטרס
שר הספורט של ברזיל מרסלו קיירוגה עם ראש ממשלת ברזיל ז'איר בולסונרו. רויטרס
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו (מימין) בקורונה/רויטרס

בולסונרו, ימני קיצוני שמכנה את הבחירות הקרבות "קרב בין ה'טוב' ירא האלוהים ל'רע' השמלאני", השיק את הקמפיין שלו באזהרה לבוחרים שלא לתמוך ב"קריאה לסגירת כנסיות".

לולה הכחיש את הטענות כשדיבר לתומכיו מחוץ למפעל מכוניות. "הוא מנסה לתמרן את האמונה של אנשים ונשים אוונגליסטים", אמר בן ה-76, שאף לבש אפוד מגן.

סקר שפורסם ביום שני הראה כי לולה עדיין מוביל ב-12% על בולסונרו, שניצח ניצחון גורף ב-2018 אך הכעיס בוחרים רבים באופן שבו טיפל במגפת הקורונה, שאותה כינה "צינון קל". חלק מהסקרים מראים כי לולה יצנח בסבב ראשון בבחירות בפער של יותר מ-50%. עם זאת, יש פרשנים שמעניקים את הניצחון לבולסונרו הודות לתשלומי רווחה שהוא מציג ליותר מ-20 מיליון משקי בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully