וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 תושבי נצרת מואשמים שתכננו פיגוע מטעם דאעש

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 12:14

הותר לפרסום כי שב"כ עצר לפני כמה שבועות שישה צעירים שעל פי החשד נפגשו במטרה לתכנן פיגועים, בהם פיגוע גדול בבית ספר תיכון מוסלמי בעיר, שלשיטתם "פועל בדרך הכופרים" משום ששילב לימודים של חינוך מיני. הם מואשמים בעבירות של שייכות לארגון טרור

בווידאו: מבצע מעצרים של המשטרה ושב"כ בעקבות הפיגוע בחדרה/צילום: דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שישה תושבי נצרת, שנעצרו לפני כמה שבועות בחשד שתכננו לבצע פיגועים בישראל מטעם ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) . הבוקר הותר לפרסום כי השישה נחשפו לתכני דאעש באינטרנט, נפגשו ותכננו לבצע כמה פיגועים, המרכזי בהם בתיכון מוסלמי בנצרת. כמו כן תכננו לבצע פיגועים בתחנת אוטובוס עמוסה בצפון, בתחנת משטרה ובחורשות שבהן מסתובבים יהודים.

העצורים הם מחמד איהאב סלימאן, בן 25, המוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר הקשורה לדאעש. וכן ע'פאר סלימאן, בן 21, מואמן ניג'ם, בן 20, אחמד בלאל סלימאן , בן 18, וג'האד בכר, בן 20. כמו כן, נעצר קטין נוסף שפרטיו אסורים בפרסום.

ג'עפר סלימאן - התארגנות טרור דאעש בנצרת. שב"כ
ג'עפר סלימאן - התארגנות טרור דאעש בנצרת/שב"כ

על פי האישום, הצעירים ניסו לפגוע בבית הספר, שלשיטתם "פועל בדרך 'הכופרים'". בנוסף עלה, כי פעלו להשגת אמצעי לחימה וניסו לגייס פעילים נוספים לטובת קידום פעילותם הביטחונית. בין היתר, תכננו השישה לפוצץ את עמודי מבנה בית הספר באמצעות פצצות ולהביא לקריסתו, לפגוע באוטובוסים של חברת "עפיפי", שמסיעה תלמידים לבית הספר, ולפגוע במורה שעתיד ללמד חינוך מיני במקום.

לדברי תושב נצרת, בית הספר על שם חאלד סלמן, בו ניסו לפגוע, היה היעד הזמין ביותר משום שמדובר בבית הספר הסמוך למגורי הנאשמים. בית הספר נמצא בשכונת ספאפרה שהוקמה על ידי עקורי הכפר ספוריה שפונו מבתיהם ב-1948. באיזור זה נמצא היום מושב ציפורי.

בבית הספר המדובר, כמו בבתי ספר נוספים, הועברה בשנים האחרונות לתלמידים תכנית חינוכית בנושא "חינוך מיני". דבר זה עורר כעס בקרב חוגים דתיים בעיר וייתכן שזה היה הטריגר שהביא את הנאשמים לראות במוסד החינוכי ככזה שכופר בעקרונות האיסלאם.

עוד בוואלה!

אימוני ירי ותמונות עריפת ראשים: שני ישראלים נעצרו בחשד שתכננו להילחם בשביל דאעש

לכתבה המלאה
אחמד בלאל סלימאן  - התארגנות טרור דאעש בנצרת. שב"כ
אחמד בלאל סלימאן - התארגנות טרור דאעש בנצרת/שב"כ

בנוסף, על פי כתב האישום, בחודשים האחרונים נפגשו ששת הנאשמים ושוחחו על האפשרות לבצע פיגוע נגד כוחות הביטחון במסגד אל אקצא, אך ההצעה ירדה מהפרק לאור המרחק והקושי הכרוך בביצועה. כמו כן, בכמה הזדמנויות קשרו הנאשמים קשר לבצע פיגועים בישובים יהודיים הסמוכים לנצרת כגון ציפורי, סוללים ושמשית. בין היתר, הציע ניג'ם לבצע פיגוע במהלכו הם יתקפו באמצעות אלות וסכינים יהודים שמתאמנים מדי בוקר במסלול המיועד לאופניים ולריצה, הסמוך לישובים ציפורי ושמשית.

במהלך התקופה הרלוונטית, הביעו הצעירים נכונות לבצע פיגוע ירי לעבר חיילים שממתינים בתחמת אוטובוס הסמוכה לנהריה. כמו כן, תוכנן גם פיגוע בתחנת המשטרה בנצרת, באמצעות ירי ויידוי רימונים, וחטיפת הנשק מהשוטרים. אפשרות נוספת עליה דנו הצעירים, על פי כתב האישום, היא לביים אירוע ולהזמין כוחות משטרה לאזור מגוריהם, ואז לתקוף את הכוחות שיגיעו למקום ולחטוף את נשקם.

מואמן ניגם - התארגנות טרור דאעש בנצרת. שב"כ
מואמן ניגם - התארגנות טרור דאעש בנצרת/שב"כ
חומרים שנתפסו במכשירי הטלפון של החשודים בהתארגנות טרור דאעש בנצרת- אבו בכר אלבגדאדי - מנהיג דאע״ש שחוסל. שב"כ
חומרים שנתפסו במכשירי הטלפון של החשודים בהתארגנות טרור דאעש בנצרת- אבו בכר אלבגדאדי - מנהיג דאע״ש שחוסל/שב"כ

עם תום חקירותיהם בשב"כ, הואשמו השישה על ידי פרקליטות מחוז צפון, בעבירות של קשירת קשר למעשה טרור, הכנה למעשה טרור, קשירת קשר לסחר באמל"ח וחברות בארגון טרור. כמו כן, הוגשה בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים.

עו"ד פתחי פוקרא, המייצג את את אחד החשודים, מואמן ניג'ם, אמר כי הוא "אכן מקיים אורח חיים דתי, אבל מכחיש בכל תוקף השתייכות לארגון המדינה האסלאמית וניסיון כלשהו לפגוע במישהו". לאחר שנעצרו, נאסר עליהם עם עורכי דין במשך עשרה ימים.

איהאב דוכאן, חבר מועצת העיר נצרת, אמר כי "אם הדברים נכונים, זה חמור מאד. אני לא מכיר מישהו שתומך בדברים כאלה. זה מאד הפתיע אותי. שילכו לעזאזל אם אכן זה מה שהם תכננו לעשות". לגבי הטענה כי לימוד חינוך מיני בבית הספר גרם להם לרצות לפגוע במוסד החינוכי ובתלמידיו אמר כי "בשביל משוגעים כאלה כל דבר יכול להיות תירוץ. אחד כזה יכול להגיד שפגעת בו גם אם עישנת ברחוב, לדוגמא".

הוצאה להורג של "כופר"-התארגנות טרור דאעש בנצרת. שב"כ
הוצאה להורג של "כופר". חומרים שנתפסו במכשירי הטלפון של החשודים/שב"כ

לפני כחודש חשף שב"כ כי נעצרו שני צעירים תושבי אום אל פחם בחשד שהצטרפו לדאעש ותכננו ללחום למען ארגון הטרור באפריקה. השניים היו במעקב ובפיקוח הדוק של גורמי הביטחון, נוכח היותם מזוהים עם אידיאולוגיה של דאעש. מחקירתם עלה כי כחלק מההכנות ליציאתם ללחימה בשורות ארגון הטרור, צרכו השניים תכנים קיצוניים של המדינה האסלאמית, ובהם תכנים של אמצעי לחימה ותמונות של הרוגים ועריפת ראשים. עוד עלה בחקירה כי קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי כחלק מהכשרתם והכנתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully