וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימוני ירי ותמונות עריפת ראשים: שני ישראלים נעצרו בחשד שתכננו להילחם בשביל דאעש

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 14:34

שב"כ חשף כי שני צעירים מאום אל פחם נעצרו אחרי שהצטרפו לארגון המדינה האסלאמית ותכננו לטוס לחו"ל כדי להילחם. מהחקירה עלה כי השניים צרכו תכנים של ארגון הטרור, בהם תמונות של הרוגים ואף קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי

המשטרה ושב"כ עצרו 2 חשודים בחברות בדאעש 
15 באוגוסט 2022. ודוברות שב"כ, דוברות משטרת ישראל
שני פעילי דאעש שנעצרו/דוברות משטרת ישראל, ודוברות שב"כ

שני תושבי אום אל פחם נעצרו בחשד שהצטרפו לדאעש ותכננו ללחום למען ארגון הטרור באפריקה - כך חשף היום (שני) שב"כ. השניים הם מחמד פארוק יוסף אגבאריה, בן 21, ועבד אלמהדי מסעוד מחמד ג'בארין, בן 21 שמוכר לכוחות הביטחון בעקבות פעילות בשביל המדינה האסלאמית, שבמסגרתה תכנן פיגוע בישראל.

השניים היו במעקב ובפיקוח הדוק של גורמי הביטחון, נוכח היותם מזוהים עם אידיאולוגיה של דאעש. מחקירתם עלה כי כחלק מההכנות ליציאתם ללחימה בשורות ארגון הטרור, צרכו השניים תכנים קיצוניים של המדינה האסלאמית, וביניהם תכנים של אמצעי לחימה ותמונות של הרוגים ועריפת ראשים. עוד עלה בחקירה כי קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי כחלק מהכשרתם והכנתם ללחימה בשורות ארגון הטרור.

אחד המחבלים של דאעש ביצע את פיגוע ההתאבדות בקאבול. דורון שיינר, עיבוד תמונה
מחבל דאעש/עיבוד תמונה, דורון שיינר

כתב אישום הוגש נגדם בגין ביצוע עבירות ביטחוניות. חקירה זו מתווספת לחקירות נוספות מהתקופה האחרונה, במסגרתן שב"כ סיכל פעילות מטעם פעילי דאעש בישראל. בחודש שעבר עצרו כוחות הביטחון את מחמד אלרפאיעה, אזרח ישראלי כבן 30, תושב הפזורה הבדואית שבנגב, בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת ארגון הטרור.

בחקירתו הודה כי הזדהה עם ארגון דאעש ותמך ברעיונותיו ומטרותיו, ואף ביצע אימוני ירי יחד עם נוספים במטרה להצטרף לארגון ולהילחם בשורותיו בישראל בבוא העת. עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש נגדו כתב אישום, על ידי פרקליטות מחוז דרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully