וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן איאן הגיע לדרום קרוליינה: הצפות ענק ברחובות, מאות אלפים ללא חשמל

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 8:40

ההוריקן, שמתקדם במהירות של 70 קמ"ש לאזור קרוליינה הצפנית, נחלש וירד לדרגת סופת ציקלון פוסט-טרופית. אך, השלטונות מזהירים כי הסכנה עוד לא הסתיימה. בפלורידה הסופה הותירה אחריה הרס אדיר ולפחות 45 הרוגים. ביידן: "מהגרועים בהיסטוריה של ארה"ב - ייקח שנים לשקם"

שטפונות והצפות בעקבות הוריקן איאן/Anadolu Agency

הוריקן איאן ירד אתמול (שישי) לדרגת סופת ציקלון פוסט-טרופית, לאחר שהרג לפחות 45 בני אדם בפלורידה. הסופה, שהחלה באזור ג'ורג'טאון שבוושינגטון, הוגדרה כהוריקן בדרגה 1, וכעת היא ממשיכה במהירות של 70 קמ"ש לאזור קרוליינה הצפונית.

"יש להדגיש שרק בגלל שהוריקן איאן הפך לציקלון פוסט-טרופי, הסכנה לא הסתיימה", הזהיר מרכז ההוריקנים הלאומי, "התחזיות צופות סערות מסוכנות, שטפונות ורוחות חזקות באזור".

נזקי הוריקן איאן בדרום קרוליינה. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
נזקי הוריקן איאן בדרום קרוליינה, היום/רויטרס

עם מעבר ההוריקן לאזור קרוליינה, בפלורידה מנסים להעריך את נזקי הסופה הקטלנית. "זה נראה כאילו מישהו הרגע נפל מהשמיים לקח מלונות ובניינים ולקח אותם משם. עד כדי כך שבמקומות רבים לא הייתה אפילו פסולת", אמר רוג'ר דז'ארלה, מנהל מחוז לי שבפלורידה, "לא התפנו מספיק אנשים מהאיים כמו שקיווינו. אנחנו יודעים שככל הנראה יש עוד מקרי מוות רבים שאנחנו עוד לא יודעים עליהם".

נזקי הוריקן איאן בדרום קרוליינה. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
נזקי הוריקן איאן בדרום קרוליינה, היום/רויטרס

מדינת פלורידה דיווחה אתמול כי הוריקן איאן הביא למותם של לפחות 45 בני אדם. מהמדינה הגיעו דיווחים על בתים רבים שנשטפו לים, בניינים שנפלו, ושטפונות שהרסו בתים ועקסים רבים והותירו רבים לכודים. מאות חילוצים בוצעו ביבשה, באוויר ובים בימים האחרונים, כשתושבים נותרו תקועים בבתים או על גגות.

נזקי הוריקן איאן בדרום קרוליינה. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
נזקי הוריקן איאן בדרום קרוליינה, היום/רויטרס
נזקי הוריקן איאן בדרום פלורידה שבארצות הברית. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
נזקי הוריקן איאן בפלורידה/רויטרס

בימים האחרונים ממשיכים הדיווחים על נזק לרכוש, הפסקות חשמל, וקריאות לחילוץ, כשגורמים רשמיים ממשיכים לפרסם אזהרות לתושבים להישאר בבתיהם. עד כה, דווח על יותר מ-200 אלף הפסקות חשמל בקרוליינה הדרומית, כ-138 אלף בקרוליינה הצפונית, וכ-17 אלף בוירג'יניה. כמו כן, שני מזחים בקרוליינה הדרומית, - מזח צ'רי גרוב ומזח פאוליס איילנד, קרסו עקב הסופה.

"הרבה תפילות נענו", אמר מושל קרוליינה הדרומית הנרי מקמאסטר, "הסופה הזו לא גרועה כפי שהיתה יכולה להיות, אבל אסור לנו להיות שאננים, זה עוד לא נגמר. יש מים בכבישים, עדיין יש רוחות חזקות, זה עדיין מסוכן בחלקים רבים של המדינה".

נזקי הוריקן איאן בדרום פלורידה שבארצות הברית. 1 באוקטובר 2022. רויטרס
בוצעו מאות חילוצים, שתושבים נותרו תקועים בבתים או על גגות/רויטרס

"זה מחזה די מפחיד", סיפרה ראש עיריית מירטל ביץ' שבקרוליינה הדרומית, ברנדה בת'ון, "אני רואה יותר מדי מכוניות חולפות. ואני חושב שאנשים פשוט לא מבינים כמה זה מסוכן להיות בחוץ בתנאים כאלה. ראינו כל כך הרבה מכוניות של אנשים נתקעות ואנשי חירום שצריכים לצאת ולחלץ אנשים".

סופת ההוריקן איאן בפלורידה 20 בספטמבר 2022. רויטרס
"אנשים לא מבינים כמה זה מסוכן להיות בחוץ", הוריקן איאן בפלורידה/רויטרס

מהמכון הגיאולוגי של ארצות הברית נמסר כי הסופה עלולה להביא גם לשינויים אורכי טווח. המכון מסר כי
קווי החוף של ג'ורג'יה וקרוליינה הדרומית עשויים להשתנות בצורה משמעותית בעקבות הגלים החזקים והרוחות הסוערות. כמו כן, הסופה עלולה לדחוף לאחור חול ולהפיחת את הגובה של דיונות חול, ובכך להשאיר אזורים במדינות פגיעים יותר לסערות עתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully