וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן איאן בדרכו לזרוע הרס בפלורידה; הותיר את קובה ללא חשמל

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 15:35

בפלורידה, נסגרים עסקים וגורמים רשמיים הורו ל-2.5 מיליון אנשים להתפנות לפני שהסופה תפקוד את החוף. חמדת בר, תושבת פרבר אוונטורה, אמרה לוואלה: "החנויות היו מלאות באנשים בלילה ובקבוקי המים אזלו. הרוחות מטורפות והצפות כבר נרשמות בכמה אזורים"

שידור חי: הוריקן איאן (צילום: רויטרס)

LIVE

רשת החשמל של קובה קרסה והמדינה כולה ללא אספקת חשמל בעקבות הוריקן איאן, בזמן שהתושבים בפלורידה מכינים את עצמם להגעת הסופה שצפויה להתחזק לקטגוריה 4.

רוחות עזות פקדו את הצד המערבי של קובה אתמול (שלישי), וגרמו לנזק בתשתיות, על פי דיווח התקשורת הממלכתית, וכמה חוות טבק גדולות נהרסו. האיגוד הלאומי לחשמל בקובה הודיע כי החשמל ישוב בהדרגה במשך היום. רשת החשמל הישנה באי סובלת מהפסקות חשמל באופן תדיר, אך לדברי גורמים רשמיים, הסופה חזקה מדי ו-11.3 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל.

בפלורידה, נסגרים עסקים וגורמים רשמיים הורו ל-2.5 מיליון אנשים להתפנות לפני שהסופה תפקוד את החוף. איאן עושה את דרכו לחוף הדרום-מערבי, לאחר שבקובה התחזקו הרוחות ל-205 קמ"ש. הסופה צפויה עוד להתחזק בעודה עוברת מעל מפרץ מקסיקו ולהגיע היום לאזור מפרץ טמפה.

חמדת בר, תושבת פרבר אוונטורה במחוז דייד בפלורידה אמרה לוואלה כי "אתמול היתה רגיעה. חיכיתי שייצא החג ומיהרתי לחנות לקנות כמה מוצרים שנגמרו. החנויות היו מלאות באנשים בלילה, בעיקר ביהודים ששמרו חג ובאו לחדש מלאי. בקבוקי המים אזלו בחנויות.

"כל הלילה נשבו רוחות מטורפות, וב-3:30 לפנות בוקר, בעלי העיר אותי לעזור לו להכניס דברים מהמרפסת הביתה. בנוסף, כבר נרשמו הצפות קשות כי מערכת הניקוז לא טובה בכמה איזורים, וכשנסעתי לאחת החנויות, המים הגיעו כמעט עד הדלת. כמו כן, בתי ספר והגנים, גם הפרטיים, נסגרו".

מעקב אחר הסופה בקבוצת ווטסאפ של ישראלים בפלורידה בפרבר אוונטורה. צילום מסך, אתר רשמי
קבוצת ווטסאפ שעוקבת אחר הסופה/אתר רשמי, צילום מסך
הוריקן איאן נראית ליד חופי קובה בתמונת לוויין שצולמה ב-25 בספטמבר 2022. רויטרס
תמונת לוויין של הוריקן איאן/רויטרס
תושב העיר קולומה נערך להוריקן איאן, 26 בספטמבר 2022. רויטרס
מתכוננים להוריקן איאן בפלורידה/רויטרס

איאן הוא ההוריקן הראשון שפוקד את ארצות הברית השנה, וההוריקן הגדול הראשון שפוקד את אזור טמפה מאז 1921. גורמים רשמיים פירסמו התרעת הוריקן ביום שני והזהירו מפני רוחות עזות והצפות. "זה מצב מסכן חיים", נמסר משירות מזג האוויר הלאומי. "אנשים שנמצאים באזורים האלה צריכים לנקוט בכל הצעדים ההכרחיים כדי להגן על חיים ועל נכסים מפני המים ומצבים מסוכנים אחרים".

הסופה כבר גורמת לשיבושים ברחבי פלורידה. אוניברסיטאות סגרו השבוע את הקמפוסים, דיזני וורלד ויוניברסל אורלנדו נסגרו. צפונה משם, המחוקקים בוושינגטון הבירה דחו את השימוע של ועדת אירועי ה6 בינואר 2021.

בחוף טמפה קיבלו התושבים הוראה להתפנות. רבים מיהרו להתכונן לגרוע מכל. במכולות אזלו המים המינרליים. נמל התעופה הבינלאומי בטמפה, שבו עוברים כ-60 אלף נוסעים ביום בממוצע, הודיע על הספקת השירותים החל מאתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully