וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים במשטרה: "המפכ"ל פעל לפגוע בקידומנו לאחר עדותינו בוועדת מירון"

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 10:59

שני קצינים שהעידו נגד בכיר במשטרה הועברו לתפקידים הנחשבים פחותי דרג, אחד מהם הגיש קבילה בנושא למשרד לביטחון הפנים. קצין שלישי שהעיד נגד שבתאי טוען כי הוא ממודר מדיונים באגף שהוא מכהן כסגנו. מהמשטרה נמסר: "לא נתייחס לשמועות וטענות מופרכות"

בווידאו: רה"מ לשעבר בנימין נתניהו בפני ועדת החקירה לאסון מירון/צילום: לע"מ

קצינים במשטרה טוענים כי המפכ"ל קובי שבתאי ובכירים נוספים פעלו להזיזם מתפקיד, על רקע עדויותיהם בוועדת החקירה הממלכתית החוקרת את אסון מירון - כך פורסם הבוקר (שישי) ג'וש בריינר ב"הארץ".

לפי הפרסום, אחד הקצינים הוא סגן ניצב אבי תובל, מי ששימש כראש מדור סיור והעיד בפני הוועדה בינואר 2022 נגד תת ניצב מוריס חן, שכיהן בזמנו כסגן ראש אגף המבצעים. בעדותו טען תובל כי חן הטיל עליו את האחריות לאכיפת חוק הבטיחות באירוע בדיעבד, לאחר האסון. "אתה מצפה מעבריין לעשות את זה, אתה מצפה מארגון פשע לעשות את זה, אתה לא מצפה מהמפקד שיטפול עליך כזו אשמה כבדת משקל ללא תימוכין וללא ביסוס", אמר תובל בוועדה. באחרונה הועבר תובל לתפקיד אחר, מפקד מרכז השליטה של אגף המבצעים, הנחשב לנחות משמעותית - זאת לטענתו על רקע עדותו בוועדה. תובל אף הגיש קבילה בנושא לנציבת קבילות השוטרים במשרד לביטחון הפנים.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ראובן קסטרו
"טוענים לפגיעה במעמדם". שבתאי/ראובן קסטרו

קצין נוסף שטוען לפגיעה במעמדו המקצועי על רקע עדותו הוא ניצב משנה אבשלום אלמליח, ששימש כראש מחלקת סיור באגף המבצעים. אלמליח הועבר באחרונה לשמש כראש מחלקת מתנדבים, תפקיד הנחשב גם כן פחות דרג מתפקידו הקודם. אלמליח העיד בוועדת החקירה כנגד חן, וטען כי פרוטוקול של דיון שנערך אחרי אסון מירון שונה, כך שנמחק ממנו חלק בו הטיל המפכ"ל את האחריות לאירועים המוניים על חטיבת האבטחה והרישוי שהיתה תחת אחריותו של חן.

עוד לפי הפרסום, קצין בכיר נוסף שהעיד בוועדה נגד המפכ"ל טוען בשיחות סגורות כי הוא ממודר מדיונים באגף המבצעים, שם הוא משמש כיום כסגן ראש האגף. הקצין, תת ניצב שמעון נחמני, שימש בזמנו כראש חטיבת המבצעים. בעדותו בפני ועדת מירון סיפר נחמני כי באחד הדיונים לפני ההילולה, בו הזהיר לדבריו מפני פתיחת ההר ללא הגבלות, אמר לו שבתאי: "אל תדאג, ועדת החקירה - עליי".

המפכ"ל שבתאי ותת ניצב חן הם בין מקבלי מכתבי האזהרה מוועדת מירון, שהתריעה בפניהם כי הם עלולים להיפגע ממסקנות הדו"ח הסופי לחקירת האסון.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו לא מתכוונים להתייחס לשמועות ולטענות מופרכות וממוחזרות שנשמעות מצד אלה שמנסים לפגוע במשטרת ישראל. הליך המינויים במשטרת ישראל הוא סדור ומבוקר ובחלק מהמקרים המדוברים אף קודמו הקצינים ביחס לתפקידם הקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully