וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדה יונת סירבה לבקשת עיריית אופקים לקרוא לרחוב על שמה: "רחובות נקראים על שם אנשים מתים"

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 16:58

העירייה כיבדה את בקשתה של זוכת פרס הנובל ובמקום זאת תבקש לקרוא לרחוב שיועד ליונת על שם אלברט איינשטיין. "יתכן שכבוד הוא לא הסיבה החשובה ביותר עבורי, חסרים שמות?", אמרה

עדה יונת בכנס השדולה להשכלה גבוהה ינואר 2010. מגד גוזני
עדה יונת/מגד גוזני

עיריית אופקים ביקשה לקרוא לאחד הרחובות בפארק התעשייה החדש בעיר על שמה של זוכת פרס נובל עדה יונת - והאחרונה סירבה. המהלך הגיע כחלק מהחלטת העירייה לשבץ את שמות הרחובות החדשים בעיר על שמם של זוכי פרס נובל. בעיריית אופקים כיבדו את בקשתה של יונת, ובמקומה יבקשו לנקוב בשם הרחוב על שמו של המדען אלברט איינשטיין.

לפי גורמים בעירייה, הסיבה לסירובה היא שפרופסור יונת סברה שאין לקרוא שמות של רחובות על שמן של דמויות שנמצאות בין החיים. "סירבתי בכל הארץ כי לדעתי רחובות קוראים על שם אנשים שכבר אינם חיים", יונת אמרה לוואלה. "יתכן שכבוד הוא לא הסיבה החשובה ביותר עבורי, חסרים שמות?".

יונת בת ה-83 היא ביוכימאית ישראלית, פרופסור מן המניין בפקולטה לכימיה במכון ויצמן למדע, המתמחה בקריסטלוגרפיה של חלבונים. מחקריה עוסקים במבנהו ובפעולתו של הריבוזום. בשנת 2009 היא זכתה בפרס נובל לכימיה, במשותף עם ונקטרמן רמאקרישנן ותומאס סטייץ, "על מחקריהם שתרמו להבנת המבנה והתפקיד של הריבוזום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully