וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התצפית, שיגור הטיל, החיסול והנסיגה: המבצע בג'נין - דקה אחר דקה

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 17:41

במבצע משולב בג'נין בו השתתפו כוחות שב"כ, מסתערבים וכוחות צה"ל חוסלו 5 מחבלים, בהם אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף באפריל השנה. בנוסף, 23 פלסטינים נפצעו. שעתיים וחצי של מתח חלפו מרגע איתור המבוקשים - ועד יציאת הכוחות ממחנה הפליטים. כך זה קרה

בווידאו: צה"ל מכתר בג'נין את בית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

במבצע משולב בג'נין בו השתתפו כוחות שב"כ, מסתערבים של מג"ב וכוחות צה"ל חוסלו היום (רביעי) חמישה מחבלים, בהם אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף. הפעילות, שהחלה בתצפית על ביתו של עבד חאזם - כללה חילופי אש בין הכוחות לחמושים תוך כדי נסיגה מהאזור, כשאף אחד מהצד הישראלי לא נפגע. כך זה קרה - דקה אחר דקה.

סמוך לשעה 08:00 התקבל המידע בשב"כ על מקום המסתור של עבד חאזם בלב מחנה הפליטים ג'נין.

סמוך לשעה 09:00 נכנס כוח לוחמים של מג"ב יו"ש בלבוש מסתערבים ללב מחנה הפליטים ולאחר שאספו מידע על המתרחש בשטח נתנו את האות לשאר כוחות צה"ל ומג"ב להגיע אל המבנה ולכתר אותו.

רחמן חאזם ואחיו, המחבל שיבצע את הפיגוע בדיזנגוף, 29 בספטמבר 2022. ללא, אתר רשמי
מימין לשמאל, המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף ואחיו שחוסל הבוקר/אתר רשמי, ללא
בווידאו: תיעוד ממצלמות הקסדה של מסתערבי מג"ב בג'נין/דוברות המשטרה

סמוך לשעה 09:30 המבנה היה מכותר מכל עבר וכוחות הביטחון קראו לעבד חאזם ולחמוש נוסף לפחות שהיה עמו לצאת החוצה בידיים מורמות ולהסגיר את עצמו אך הוא הגיב בירי מנשק קל. תוך דקות אחדות התנהלו חילופי אש כבדים במרחב שכלל חמושים נוספים שהגיעו אל האזור.

סמוך לשעה 09:45 הושלך מטען חבלה מהמבנה לעבר הכוחות וחאזם המשיך לירות מהמבנה תוך כדי שהוא מסרב להסגיר את עצמו. בשלב מסוים שוגר טיל לעבר המבנה והפלסטינים גם טענו שראו מסוק קרב באוויר. בצה"ל הכחישו שבוצע סיכול ממוקד מהאוויר. במבנה פרצה שריפה ועשן סמיך יצא מהמבנה.

מעצרים של צה"ל בג'נין 28 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין, הלילה/דובר צה"ל

סמוך לשעה 10:00 העריכו בצה"ל כי עבד חאזם נהרג ועמו חמוש נוסף - אחמד תיסיר נדמי אלונה, בן 25 תושב ג'נין.

סמוך לשעה 10:30 החלו הכוחות לסגת ממחנה הפליטים ג'נין אך האש של חמושים שהגיעו אל המרחב לא פסקה וכללה גם השלכת מטעני חבלה מאולתרים.

סמוך לשעה 10:35 התקבל דיווח פלסטיני כי חמוש שפתח באש לעבר לוחמי צה"ל במחנה, נהרג מירי צלף של צה"ל.

מעצרים של צה"ל בג'נין 28 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בג'נין, הלילה/דובר צה"ל

תוך כדי ניסיונות לחלץ כלי רכב של צה"ל שנתקעו במרחב ג'נין התפתחו חילופי אש נוספים מהם נהרגו עוד שלושה חמושים: מוחמד בדר, עודאי ברהאמה ומוחמד השאם. כמו כן, נפצעו 23 פלסטינים במהומות שנוצרו תוך כדי ושניים מהם נפצעו באורח אנוש. לכן הערכה בצה"ל כי מספר ההרוגים צפוי לעלות.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully