וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סיכול הפיגוע הרכבת שבה לפעילות - אך הנוסעים חוששים: "נהיה מפחיד פה"

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 13:46

נוסעים בודדים עלו אמש על הרכבת העוברת במסילה שבין עכו לכרמיאל. "קראתי על מה שקרה אבל לא הפנמתי עד שעליתי לרכבת - ונכנסתי קצת להלם. עכשיו אני מצטערת שעליתי אבל מה נעשה" סיפרה אחת הנוסעות בקו. "זה מפחיד אבל איזו ברירה יש לנו"?

תחנות הרכבת בקו שבין עכו לכרמיאל ריקות. 17 בספטמבר 2022. יואב איתיאל
"המדינה נהייתה מפחידה". תחנות הרכבת בקו שבין עכו לכרמיאל ריקות, אמש/יואב איתיאל

נוסעים בודדים עלו אמש (שלישי), במוצאי חג ראש השנה, על הרכבת העוברת במסילה שבין עכו לכרמיאל. זאת, כשתי יממות לאחר שאותר מכשול שהונח על פסי הרכבת בקטע זה. "המדינה נהייתה מפחידה", סיפרה מלכה בת ה-50 שנסעה ברכבת מרמת ישי לכרמיאל. "קראתי על מה שקרה אבל לא הפנמתי עד שעליתי לרכבת - ונכנסתי קצת להלם. עכשיו אני מצטערת שאני על הרכבת, אבל מה נעשה".

האסון הגדול נמנע ביום שני, עם איתורו של האביזר המהונדס על הפסים. לא דווח על נפגעים או נזק בתקרית. ערבי ישראלי בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד למעשה - אך שוחרר יממה לאחר מעצרו. בינתיים, כחלק מחקירת שב"כ נעשים ניסיונות לאתר חשודים נוספים במעורבות בתכנון הפיגוע, שמטרתו להוריד את הרכבת מהפסים בעת נסיעתה בצאת החג.

תחנות הרכבת בקו שבין עכו לכרמיאל ריקות. 17 בספטמבר 2022. יואב איתיאל
"איזו ברירה יש לנו"?. תחנות הרכבת בקו שבין עכו לכרמיאל ריקות, אמש/יואב איתיאל

"כנראה אלוהים אוהב אותנו, שמר עלינו בחג והוריד מאיתנו את הגזירה הזו", הוסיפה מלכה. "אם לא היו תופסים את זה היינו הולכים פייפן. אני קוראת מזמור תהילים להודות לבורא עולם". דנה בת ה-16, ישבה מול מלכה בנסיעתה ברכבת והצטרפה לדברים. "זה לא טוב וזה מפחיד אבל איזו ברירה יש לנו?", אמרה. "נקווה לטוב".

תחנות הרכבת בקו שבין עכו לכרמיאל ריקות. 17 בספטמבר 2022. יואב איתיאל
"יש חשש". תחנות הרכבת בקו שבין עכו לכרמיאל ריקות, אמש/יואב איתיאל

ומנגד, יש שעלו על קווי הרכבת שעוברים במסילה בין עכו לכרמיאל - ולא הביעו פחד ודאגה מהנסיעה. "יש חשש אבל בכל המדינה יש חשש", סיפרה גאיה נגר, בת 23 מחדרה, שנסעה ברכבת הראשונה שיצאה לכרמיאל. "אני שוטרת שח"ם לשעבר וסומכת על עובדי הרכבת וכוחות הביטחון שבטוח בדקו לפני הנסיעה".

"לא מפחדת ולא מופתעת, זוכרים את שומר חומות, אי אפשר היה לצאת מכרמיאל", אומרת תושבת העיר מאשה, בת 25, קצינת צה"ל משוחררת. היא על הרכבת מכרמיאל יחד עם חברתה בת אל בת ה-27, סטודנטית במכללת יזרעאל והן בדרכן לחופשה בסיני. "כן, במשפחה דאגו כששמעו שאני עולה הערב על רכבת. במיוחד אבא שהוא חרדתי כזה בכל הנוגע אלי" הוסיפה בת אל, "הוא מיד התנדב להסיע לחיפה, אבל אני לא אוהבת להטריח", הסבירה. עוד זוג נוסעים היו מנחם מענדל וחיה מושקא מקהילת חב"ד, ששמעו על האירוע התמוה רק במוצאי החג. גם הם לא חששו לעלות על הרכבת מכרמיאל בדרך לקריית מוצקין. "מה הסיכוי שזה יקרה פעמיים"? אמרו בקול אחד.

ואכן, ברכבת ישראל אישרו כי כמו בכל חידוש פעילות, נעשתה "פתיחת ציר" עם רכבות ריקות לפני הסעת נמוסעים. "זה קורה בשגרה בכל קו", הדגישו.

יש לציין כי בעתיד מתוכננת הקמת שתי תחנות רכבת נוספות על התוואי סמוך לג'דיידה-מכר ולמג'ד אל-כרום. בנוסף, אך לפני שלושה חדשים, ביוני 2022, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה להפקדה את התוכנית להארכת המסילה לצפון, בין כרמיאל לקריית שמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully