וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ מנסה לאתר חשודים נוספים בתכנון הפיגוע ברכבת: "היה יכול להפוך לאסון המוני"

עודכן לאחרונה: 27.9.2022 / 18:13

לאחר שהוסר מכשול מפסי הרכבת בצפון, נעצר חשוד, ושוחרר. במקביל, במערכת הביטחון מנסים לאתר חשודים נוספים במעורבות בתכנון הפיגוע. לדברי מומחה, צוותי ההביטחון של הרכבת מתורגלים במקרים דומים, וממדי האסון היו עשויים להיות גדולים. "אירוע חמור"

זירת אירוע הדקירה בצומת שילת/קבוצת בטחון שדה

אסון גדול נמנע אמש (שני) לאחר שאותר מכשול שהונח על פסי רכבת בין עכו לכרמיאל. ערבי ישראלי בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד למעשה, ושוחרר היום. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בינתיים, כחלק מחקירת שב"כ נעשים ניסיונות לאתר חשודים נוספים במעורבות בתכנון הפיגוע. ככל הנראה, החשוד שנעצר ניצל את השבתת המסילה בשל החג, והניח אביזר מהונדס כדי לגרום לכך שהרכבת תרד מהפסים בנסיעתה בצאת החג.

"ניסיון לפגוע במסילת הברזל הוא אירוע חמור ביותר ובהתאם גם החוק מתייחס אליו בחומרה רבה", אמר לוואלה ניצב (בדימוס) שחר איילון, קצין המשטרה הבכיר לשעבר, שכיהן גם כנציב כבאות והצלה וכמנכ"ל רכבת ישראל. "יש לזכור שברכבת נמצאים מאות נוסעים בכל רגע נתון, וכל אירוע בטיחותי או ביטחוני עלול להפוך ברגע אחד לאסון המוני. גם קיימת בעיה מובנית של חילוץ והצלה בשל אתגר משמעותי בגישה למסילה".

רכבת ישראל. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
"עלול להפוך ברגע אחד לאסון המוני". רכבת ישראל/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

לדבריו, כבר היו בעבר ניסיונות להניח מכשול או לפרק פסים כדי להוריד את הרכבת מהמסילה. "הניסיונות האלה ככלל התגלו על ידי יחידת הביטחון של הרכבת. מדובר ביחידה שמתמחה רק בביטחון הפסים, מפטרלת לאורך הפסים כל הזמן ומוצאת מעת לעת מכשולים מהסוג ששמו הפעם. כמו כן, לרכבת יש אמצעים נוספים לזהות שהונח מכשול אבל לא אפרט מסיבות ברורות". חקירת החשוד נעשית בהתערבות שב"כ, וצו איסור פרסום הוצא על שאר פרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully