וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משבוע מהוריקן פיונה: באיים הקאריבים ובפלורידה נערכים לסופת איאן

עודכן לאחרונה: 27.9.2022 / 16:25

המרכז הלאומי להוריקנים הכריז כי הסופה הנוכחית איאן התחזקה ומוגדרת בקטגוריה 3, וצפויה להכות במערב קובה ובהמשך בפלורידה, שם הכריז המושל על מצב חירום. לפי התחזיות, חלק מהאזורים בפלורידה לא חוו סופה בסדר גודל כזה יותר ממאה שנים. "יש להיערך לאסון פוטנציאלי"

בווידאו: נזקי הוריקן פיונה בפורטו ריקו/צילום: רויטרס

פלורידה נערכת לקראת הוריקן איאן, העושה את דרכו לחופי המדינה וצפוי להכות בה מחר. המרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית הודיע הבוקר (שלישי) כי ההוריקן התחזק ועתה מוגדר בקטגוריה מספר 3. לפני שתגיע לפלורידה הסופה צפויה להכות בקובה.

בעקבות ההוריקן, מושל פלורידה רון דה-סנטיס הכריז על מצב חירום במדינה וגייס 5,000 חיילים של המשמר הלאומי כדי לסייע במאמצי הסיוע להתמודדות מולו. הוא הזהיר כי יש להיערך ל"אסון גדול" פוטנציאלי, ואמר כי יהיו "השפעות רחבות ברחבי המדינה".

חלק מהשטחים אליהם צפוי ההוריקן להגיע בפלורידה לא חוו סופה בסדר גודל כמו הוריקן איאן במשך יותר ממאה שנים. "מדובר בהוריקן גדול ביותר בשלב זה", הוסיף המושל במסיבת עיתונאים ביום שני, וקרא לתושבים "להישאר רגועים", אך "לעשות מה שצריך כדי להיות מוכנים".

תושבי טמפה שבפלורידה נערכים לקראת ההוריקן איאן, 26 בספטמבר 2022. רויטרס
תושבי טמפה בפלורידה נערכים להוריקן איאן, אתמול/רויטרס
הוריקן איאן נראית ליד חופי קובה בתמונת לוויין שצולמה ב-25 בספטמבר 2022. רויטרס
תמונת לוויין מיום ראשון של הסופה איאן/רויטרס

באזור טמפה שבפלורידה מדפי הסופרמרקטים החלו להתרוקן, ותורים ארוכים נוצרו בתחנות הדלק. "לא פעם לא מוקדם מדי להתכונן", צייצה ראש עיריית טמפה ג'יין קסטור. גורמים רשמיים טענו כי האזור של טמפה עלול לקבל פגיעה ישירה מההוריקן, לראשונה מאז 1921. כמו כן, הרשויות חילקו בעיר, כמו במיאמי ובפורט לודרדייל שקי חול בחינם כדי לסייע לתושבים להגן על בתיהם מפני הצפות.

הבית הלבן פרסם גם הוא הצהרת חירום משלו להוריקן, והורה על סיוע לרשויות בפלורידה. כמו כן ביקורו של הנשיא ג'ו ביידן במדינה נדחה עקב המצב.

תושב העיר קולומה נערך להוריקן איאן, 26 בספטמבר 2022. רויטרס
תושב קולומה בקובה נערך להוריקן איאן, אתמול/רויטרס

בקובה בוטלו הלימודים בחלקים מהאי, ופינויים החלו להתבצע בחלק מהמחוזות המערביים בו, בין היתר בקרבת עמק הטבק של המדינה. במקביל, רשויות איי קיימן, הסמוכים לקובה ונמצאים בשליטה בריטית, פועלות לאספקת ציוד לתושבים. "אנחנו חייבים להתכונן לגרוע מכל ולקוות לטוב", אמר ראש הממשלה וויין פנטון ביום ראשון.

באיים הקריביים עדיין מתאוששים מהסופה הקודמת, הוריקן פיונה, שהכתה באזור בשבוע שעבר, עד שהמשיכה לחלקים מקו החוף של קנדה והעיר קוויבק, שם גבתה את חייהם של שני בני אדם וניתקה רבים מחשמל ויצרה הרס רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully