וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט עשור במדינה: אדוארד סנודן קיבל אזרחות רוסית

עודכן לאחרונה: 26.9.2022 / 21:27

פוטין העניק לעובד הסוכנות לביטחון לאומי לשעבר, שהדליף מידע סודי, אזרחות רוסית, לאחר שהחל לשהות במדינה מ-2013 כשנמלט ממשפט בארה"ב. עורך דינו הבהיר כי הוא לא יגוייס לצבא לטובת המלחמה באוקראינה

אדוארד סנודן בשיחת וידאו בכנס בניו יורק - 14 ספטמבר 2016. רויטרס
סנודן/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק הערב (שני) אזרחות רוסית לאדוארד סנודן, עובד הסוכנות לביטחון לאומי לשעבר, שהדליף מידע סודי. סנודן, בן ה-39, מתגורר ברוסיה משנת 2013, אז ניסה להימלט ממשפטו בארצות הברית, בעקבות הדלפת המידע הסודי לאתר ויקיליקס.

ב-2020 סנודן סיפר כי אשתו שהייתה בהיריון הגישה בקשה לאזרחות רוסית, כדי שלא יקרה מצב שהיא תצטרך לעזוב את בנה בזמן המגפה. אחרי כמה זמן סנודן קיבל אשרת שהייה קבועה, שבעצם סללה את הדרך שלו לקבלת האזרחות הקבועה.

פוטין, פצצה גרעינית. רויטרס
פוטין/רויטרס

קבלת האזרחות הובילה את משתמשי הרשתות החברתיות לצחוק על המהלך, כשחלק מהם תהו אם פוטין רוצה לגייס את סנודן למלחמה נגד אוקראינה. לאחר מכן עורך דינו של סנודן הבהיר במהרה כי הוא לא יגוייס, כי מעולם לא שירת בצבא הרוסי.

סנודן מקפיד לשמור על פרופיל נמוך, אך מדי פעם מעלה תמונות שלו ושל משפחתו לרשתות החברתיות. ב-2019 אמר כי הוא מוכן לחזור לארצות הברית, אם יובטח לו משפט הוגן. מעבר לכך, סנודן, שביקר בעבר את היחס של הקרמלין לזכויות אדם לא התייחס עד כה לפלישה הרוסית לאוקראינה. לפני המלחמה, הוא האשים את התקשורת בדחיפה לעבר סכסוך בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully