וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן וגנץ שוחחו: הודגשה החשיבות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים

עודכן לאחרונה: 26.9.2022 / 20:59

יו"ר הרשות הפלסטינית התקשר לשר הביטחון כדי לאחל לו חג שמח ושנה טובה. לדברי בכיר ישראלי, השיחה בין השניים הייתה קצרה, ושר הביטחון הזכיר שעל מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לפעול לבלימת ההסלמה

בווידאו: שיחזור אישור חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי ח'אלד מנצור/צילום: משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הדגיש הערב (שני) בשיחה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את הצורך בשמירת הנוכחות בשטח של מגנוני הביטחון הפלסטיניים לבלימת ההסלמה ביהודה ושומרון - כך סיפר בכיר ישראלי. השיחה התקיימה כשאבו מאזן התקשר לגנץ כדי לאחל לו שנה טובה וחג שמח. לדברי הבכיר, השיחה הייתה קצרה יחסית.

לפני כחודשיים נפגש גנץ עם אבו מאזן ברמאללה. הפגישה נערכה לרגל חג הקורבן, וכן לצורך תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. מטעמו של גנץ נמסר כי הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. השניים דנו במהלך פגישתם על האתגרים הביטחוניים והאזרחיים באזור, ושר הביטחון עדכן את אבו מאזן על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל. עוד נמסר כי השניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק והימנעות מצעדים שיפגעו ביציבות.

בני גנץ 25 ביולי 2022. ראובן קסטרו
בני גנץ/ראובן קסטרו

בתוך כך, בשבוע שעבר אמרו גורמים במערכת הביטחון כי הועברו מסרים תקיפים לבכירי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לפיהם אם לא ימנעו פעולות טרור ואלימות, צה"ל יעשה זאת. בשלב זה יש כוונה בצה"ל להרגיע את השטח ולמנוע פעילות מעוררת חיכוך ותסיסה.

כמו כן, בתום הערכת מצב ביטחונית, החליט גנץ על הגדלת מכסת ההיתרים לצרכי עבודה ומסחר לתושבי רצועת עזה ב-1,500 נוספים, סך הכול 17 אלף היתרים. מימוש ההחלטה יחל בשבוע הבא, לאחר ראש השנה, אך במקביל העבירו גורמי ביטחון מסר לעזה כי ההחלטה תצא לפעול בתנאי שיישמר השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully