וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ישראל הורסת את פתרון שתי המדינות

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 19:16

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא נאום חריף נגד המדיניות הישראלית, לאחר נאומו של לפיד אתמול שקרא לקידום פתרון שתי המדינות. אבו מאזן קרא לישראל "להתנצל ולקחת אחריות על הפשעים שלה נגד העם הפלסטיני" וטען, "אין פרטנר ישראלי יותר שעמו אנחנו יכולים לדבר"

לפיד בעצרת האו"ם: "שתי מדינות לשני עמים - הדבר הנכון לישראל"/צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף היום (שישי) את ישראל מעל בימת האו"ם וטען כי המדינה "הורסת את פתרון שתי המדינות באמצעות המדיניות המכוונת שלה". הוא אף טען שישראל "מטילה משטר אפרטהייד בשטחים" וטען, "אין פרטנר ישראלי יותר שעמו אנחנו יכולים לדבר". זאת, לאחר נאומו אמש של ראש הממשלה יאיר לפיד שקרא לקידום פתרון שתי המדינות.

אבו מאזן המשיך, "ישראל חתרה תחת הסכמי אוסלו, מסיימת את יחסיה עמנו והופכת את היחסים בין ישראל לפלסטין לאלה של מדינה כובשת לעם כבוש. לכן נקיים קשר עם ישראל רק כמדינה כובשת, ואנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתייחס לישראל כך". אבו מאזן הציג מעל בימת האו"ם תמונות של פלסטינים שהורסים את הבית שלהם שטען שישראל דורשת מפלסטינים להרוס את הבתים שלהם או שישראל תהרוס אותם ותדרוש מהם לשלם על כך.

נאום אבו מאזן בעצרת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
"ישראל מטילה משטר אפרטהייד בשטחים". אבו מאזן באו"ם/רויטרס

אבו מאזן טען בנאומו כי יש שורה של ארגוני טרור ישראלים שפועלים בגדה המערבית ומציין את נוער הגבעות, להב"ה ואחרים. הוא ציין כי חברי כנסת ישראל תומכים בארגונים האלה וקרא למדינות העולם להכניס את הארגונים האלה לרשימות הטרור. כמו כן, טען שישראל פועלת נגד המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים. הוא הציג תמונות ממסגד אל-אקצא ומכנסיות בירושלים והוסיף שישראל תקפה את מסע ההלוויה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. בהמשך, הציג תמונה של עמוד השער של הניו יורק טיימס שהראה את תמונות הילדים שנהרגו בעזה ותהה, "למה ישראל הרגה אותם? מי יקח על כך אחריות?".

יו"ר הרשות הפלסטינית טען "שהאו"ם והמדינה החזקה ביותר באו"ם" מגנות על ישראל ולא מטפלות בהפרת החוק הבינלאומי מצידה. הוא אמר כי "מאז הקמתה ישראל ביצעה פשעים נוראיים נגד העם הפלסטיני. הם הרסו יותר מ-500 כפרים פלסטיניים מאז 1948. הם גירשו 950 אלף פליטים פלסטינים - מחצית מהעם הפלסטיני באותה עת" וטען, "ישראל ביצעה יותר מ-50 מעשי טבח נגד הפלסטינים מאז 1948 ועד היום". הוא קרא לישראל להתנצל ולקחת אחריות על הפשעים שלה נגד העם הפלסטיני.

נאום אבו מאזן בעצרת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
אבו מאזן מציג את תמונת השער של הניו יורק טיימס: "למה ישראל הרגה אותם?"/רויטרס

אבו מאזן הודיע כי "מדינת פלסטין תבקש להתקבל כמדינה חברה בשלוש סוכנות של האו"ם - כולל ארגון הבריאות העולמי. אנחנו מבקשים ומתחננים שתתנו לנו עכשיו חברות מלאה באו"ם למדינת פלסטין. למה הסטנדרט הכפול נגדנו?", תהה. הוא ציין שהרשות הפלסטינית תנסה להעביר החלטה בעצרת הכללית של האו"ם שתקרא להגן על הפלסטינים מישראל. בעצרת הכללית אין לארצות הברית זכות וטו.

הוא תקף את ארצות הברית, "עושה עצמה כאילו היא מגינה על זכויות האדם ובאותו זמן תומכת בישראל ללא הגבלה ומגנה עליה ומאפשרת לה להמשיך במדיניותה העויינת כלפי הפלסטינים. ישראל לא היתה מסוגלת לעשות את מה שהיא עושה בלי ההגנה האמריקנית. אם יש מי שלא רוצה לומר זאת כי זה לא פוליטיקלי קורקט - אני אומר זאת". הוא קרא למדינות אירופה שתומכות בפתרון שתי המדינות להכיר במדינת פלסטין.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על בימת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
אבו מאזן על בימת האו"ם/רויטרס

יו"ר מרצ זהבה גלאון קראה ללפיד להיפגש עם אבו מאזן. "יש פתח לשלום, לפיד פתח אותו אתמול ואבו מאזן מושיט את ידו החוששת בחזרה. הסכסוך הישראלי - פלסטיני הוא לא גזירת גורל, מעגל הדמים יכול להיגמר וזה תלוי קודם כל באומץ מנהיגותי מהצד שלנו. אפשר להגיע להסדר מדיני עם גבולות מוכרים. יש תמיכה איזורית חזקה וישראל תזכה ללגיטימציה בינ"ל מחודשת. אני קוראת לרה"מ לעשות את הצעד האמיץ הבא ולהיפגש עם אבו מאזן, מרצ תהיה שם גדולה וחזקה לצידו, נהיה הגב הציבורי למהלך היסטורי. השלום אפשרי", מסרה.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את אבו מאזן וטען כי נאומו "הזוי, רצוף שקרים ומנותק מהמציאות הוכיח שוב שעבר זמנו. פעם אחר פעם הוא מנצל את במת האו"ם כדי להסית נגד ישראל ולתמוך במחבלים שאותם הוא מממן. המהלך הפלסטיני לכפות על האו"ם חברות מלאה - ייכשל. ארצות הברית מתנגדת לו וגם חברות מועצת הבטחון, שיודעות היטב שהוא דחה בעבר כל תכנית שלום ושארגוני טרור שולטים בשטחי הרשות. אנחנו נפעל כנגד המהלך הזה ונוודא שהוא ייעצר כבר במועצת הביטחון".

אמש לפיד הביע מעל בימת האו"ם תמיכתו ברעיון הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, אך סייג את דבריו ודרש שלא תאיים על ביטחון תושבי ישראל. "הסכם עם הפלסטינים, שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים, הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל, לכלכלה הישראלית ולעתיד ילדינו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully