וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשמאל בירכו על נאום לפיד באו"ם: "היסטורי"; בימין תקפו: "כולו חולשה"

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 23:29

דבריו של ראש הממשלה בעצרת הכללית על תמיכתו בפתרון שתי המדינות זכו לשבחים ובשמאל, בעוד שבימין הגיבו בזעם. נתניהו: "מתכוון לתת לפלסטינים מדינת טרור בלב הארץ". גלאון: "סוף סוף חזון השלום על סדר היום". גם שגריר ארה"ב בישראל תמך: "נאום אמיץ"

לפיד בעצרת האו"ם: "שתי מדינות לשני עמים - הדבר הנכון לישראל"/צילום: רויטרס

התמיכה שהביע הערב (חמישי) ראש הממשלה יאיר לפיד בהקמת מדינה פלסטינית במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם זכתה לשבחים מצד בכירים בשמאל וארצות הברית, בעוד שבימין תקפו את לפיד בחריפות.

"נאום היסטורי של ראש הממשלה לפיד - סוף סוף חזון השלום על סדר היום", אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון, בתגובה לנאום. "מרצ תעמוד לשמאלו של לפיד כדי להפוך אותו מחזון למציאות. כדי לשים סוף למעגל הדמים, להפסקת השליטה על מיליוני פלסטינים, ולשנים של כאב ושכול משני הצדדים. שתהא זאת שנת שלום".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך על דבריו של לפיד וכתב בטוויטר: "הצהרה אמיצה, לא יכולתי להסכים יותר". גם שגריר ארצות הברית בישראל בירך. "נאום אמיץ של ראש ממשלת ישראל בעצרת הכללית של האו"ם שתמך בפתרון שתי המדינות", כתב בטוויטר השגריר טום ניידס. "דו-קיום בשלום הוא הדרך היחידה קדימה", הוסיף השגריר, שהזכיר את דבריו של הנשיא ג'ו ביידן בעת ביקורו בישראל ביולי.

נאום ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2022. רויטרס
מחזיר את הסוגייה הפלסטינית לראש סדר היום. לפיד בעצרת האו"ם, הערב/רויטרס

מהצד השני, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו טען כי מדובר ב"נאום שכולו חולשה, תבוסה והרכנת ראש". לדבריו, אחרי שהממשלות בראשותו הורידו את רעיון המדינה הפלסטינית "מסדר היום העולמי, לפיד מחזיר את הפלסטינים לקידמת הבמה העולמית ומכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני.

"לפיד מתכוון לתת להם מדינת טרור בלב הארץ, מדינה שתאיים על כולנו. אז אני מודיע לך לפיד: אני וחבריי לא נאפשר זאת", הוסיף נתניהו, שתקף את לפיד גם על דבריו ביחס למאבק בגרעין של איראן. במהלך, נאומו קרא לפיד לאיים על איראן בפעולה צבאית, אולם נתניהו אמר כי הוא לא עשה די - כמו נאומו שלו בקונגרס לפני החתימה על הסכם הגרעין ב-2015 - כדי לבלום את טהראן.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי המשמעות של הנאום היא "חזרה לימי אוסלו הארורים. מילים גבוהות ונעימות לאוזן שעוטפות כניעה מבישה לטרור וחתירה לחלוקת הארץ, מסירת שטחים וגירוש רבבות יהודים מבתיהם".

עוד בוואלה!

לפיד בעצרת האו"ם: "שתי מדינות לשני עמים - הדבר הנכון לישראל"

לכתבה המלאה

מנגד, תנועת "נשים עושות שלום" שיבחה את לפיד וקראה להחזיר את הסוגייה הפלסטינית לראש סדר היום. "רק כך נוכל להבטיח שבנותינו ובנינו משני הצדדים יחיו חיים של ביטחון וחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully