וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיסי על "מחאות החיג'אב" ברחבי איראן: "יש להתעמת בנחישות עם המפגינים"

עודכן לאחרונה: 24.9.2022 / 14:38

הנשיא האיראני התייחס למהומות המתפשטות ברחבי מדינתו, שפרצו בעקבות מותה של הצעירה שנעצרה בשל עטייה "מרושלת" של חיג'אב. בתוך שבוע נהרגו 26 שוטרים ומפגינים בהתפרעויות. גם מפקד המשטרה של איראן איים: "נטפל במשנה תוקף בכל אלו שמעורבים בחבלה ובערעור הביטחון"

בווידאו: הפגנות באיראן במחאה על מותה של הצעירה אמיני/תיעוד בטוויטר

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר היום (שבת) כי יש "להתעמת בנחישות" עם המפגינים במהומות שפרצו ברחבי המדינה בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני במעצר משטרת המוסר בשבוע שעבר. הרשויות פועלות זה מספר ימים כדי לדכא את ההתפרעויות של המפגינים, בהן נהרגו עד היום 26 שוטרים ומפגינים.

"יש להתעמת בנחישות עם אלה שמתנגדים לביטחון ולשלווה במדינה", אמר ראיסי. את הדברים מסר בשיחת תנחומים למשפחתו של סוכן ביטחון שנדקר למוות, ככל הנראה על ידי מפגינים.

הצעירה אמיני, שבעקבות מותה פרצו המהומות באיראן, נעצרה על ידי משטרת המוסר באיראן לפני כשבוע וחצי, וזאת בשל עטיית חיג'אב "באופן מרושל". היא התמוטטה בתחנת המשטרה, נכנסה לקומה ומתה כעבור שלושה ימים בבית החולים.

איברהים ראיסי נואם בעצרת הכללית של האו"ם 21 בספטמבר 2022. רויטרס
"יש להתעמת עם המפגינים בנחישות". ראיסי/רויטרס

הרשויות טענו כי עברה התקף לב, אך במשפחתה טענו כי לא היו לא בעיות רפואיות. כמו כן, אביה של אמיני טען כי היא סבלה מחבלות בזמן שהותה במעצר, ואמר כי הוא רואה במשטרה אחראית למותה.

עוד בוואלה!

מהומות החיג'אב באיראן: "מניין ההרוגים עלה ל-31, שיבושים בגישה לאינטרנט"

לכתבה המלאה
הפגנה בעקבות מותה של מהסא אמיני, טהראן, איראן, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
מהומות באיראן, השבוע/רויטרס

בעקבות ההפגנות הזהיר מפקד המשטרה של איראן, חוסיין אשטרי, כי "אלו שמעורבים בחבלה וביצירת חוסר ביטחון לפי הנחיות מחוץ למדינה צריכים לדעת שיטפלו בהם במשנה תוקף". עוד אמר כי "ביטחון האנשים הוא הקו האדום שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully