וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס המילואים של פוטין: "כולם בורחים, כולם נמלטים מרוסיה"

עודכן לאחרונה: 24.9.2022 / 11:15

פוטין הכריז ביום רביעי על גיוס מילואים של 300 אלף אנשים לטובת שדה הקרב באוקראינה. מיד לאחר ההכרזה רוסים רבים מיהרו לארוז ולנסות לברוח מהמדינה, חלקם בכלי רכב ובטיסות וחלק אף שקלו להשתמש באופניים: "אין דרך דמוקרטית לעצור את זה"

גיוס המילואים החלקי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעבור המלחמה באוקראינה כבר משנה את חייהם של רוסים רבים. גברים מגויסים נפרדים ממשפחותיהם ואחרים מנסים להימלט מהגורל לעבר מעברי גבול או באמצעות טיסות. רבים בורחים מרוסיה כדי להתחמק מפני המלחמה האכזרית שמנהל פוטין באוקראינה השכנה.

פוטין הכריז ביום רביעי על גיוס מילואים של 300 אלף אנשים כדי למלא את המחסור בכוח אדם בשדה הקרב במזרח אוקראינה, היכן שמתקפת נגד מצליחה של הצבא האוקראיני הפתיעה את החיילים הרוסים וגרמה לנסיגה המונית. ההישג הזה שינה את ה"מבצע הצבאי" שמנהל פוטין ממתקפה שבה נלחמים מתנדבים בעיקר לאחת שבה כבר מעורב חלק גדול מהאוכלוסייה.

העם הרוסי, שהביע עד כה את תמיכתו בצעדיו של פוטין באוקראינה, קלט לפתע שכעת מדובר באזרחים עצמם שצפויים להישלח לשדה קרב קטלני ואולי גם למצוא את מותם בו. רוסים רבים מיהרו מיד לאחר ההכרזה על הגיוס לארוז ולנסות לברוח מהמדינה, חלקם בכלי רכב, חלקם בטיסות, וחלקם אף שקלו להשתמש באופניים.

תורים ארוכים של מכוניות נוצרו במעברי גבול יבשתיים. סרטונים שהועלו ברשתות חברתיות הראו תורים בגבול רוסיה-קזחסטן, כשאנשים נאלצים להמתין 10 שעות במחוז הרוסי סרטוב כדי לעבור את הגבול. "אינסוף מכוניות. כולם בורחים. כולם נמלטים מרוסיה", אמר אדם באחד מסרטוני הווידאו.

פוסט של צעירה מרוסיה שמוטרדת מהמצב. ללא, צילום מסך
פוסט של צעירה מרוסיה שמוטרדת מהמצב/צילום מסך, ללא
תורים ארוכים של אזרחים שנמלטים מרוסיה בשל הגיוס בגבול עם פילנד. רויטרס
תורים ארוכים בגבול עם פינלנד/רויטרס

ביום חמישי ועדת הביטחון הלאומי של קזחסטן פירסמה הצהרה שבה נאמר כי הגבול "נמצא תחת פיקוח מיוחד", אך כי הפעילות מתנהלת כרגיל למרות "עלייה במספר האזרחים הזרים" שנכנסים למדינה, כך על פי דווח CNN. מספר מכוניות הנוסעים שנכנסו לקזחסטן מרוסיה עלה ב-20% מאז ה-21 בספטמבר, על פי ועדת הכנסות המדינה של קזחסטן.

בגבול המזרחי של פינלנד עם רוסיה, תורים נוצרו ביום חמישי בלילה, על פי משמר הגבול הפיני. מוקדם יותר אמרה ראש הממשלה סאנה מרין לפרלמנט כי הממשלה מוכנה לנקוט בפעולה "לשים קץ לתיירות ולכניסה לפינלנד", על פי הערוץ הממלכתי Yle .

עוד בוואלה!

נשיא רוסיה בנה על אהבת הקהל כשיצא למלחמה, אך ספק אם העם נלהב לעלות על מדים

לכתבה המלאה
תורים ארוכים של רוסים שנמלטים מרוסיה בגבול עם גאורגיה. רויטרס
תורים בגבול עם גאורגיה/רויטרס

רבים מהעוזבים הם גברים משום שנשים אינן חלק מצו הגיוס. אתרי נסיעות הראו עלייה דרמטית בביקוש לטיסות למקומות שאליהם אזרחים רוסים אינם זקוקים לוויזה. טיסות ישירות למדינות אלה אזלו ביום שישי.

על פי אזרחים רוסים, גברים שעוזבים את המדינה מתושאלים על ידי הרשויות הרוסיות לגבי עברם הצבאי. "אני מרגיש רע כי מדובר ברבים מחבריי, אנשים רבים שלא תומכים במלחמה וחשים מאוימים בשל המצב, ואין דרך דמוקרטית לעצור את זה, או להכריז על ההתנגדות שלך", אמר איוואן, חייל מילואים שהצליח לעזוב את רוסיה, אמר ל-CNN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully