וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה באוקראינה: רוסיה החלה במשאל העם על סיפוח המחוזות שנכבשו

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 12:32

אוקראינה ובעלות בריתה מסרו כי לא יכירו בתוצאות ההצבעה שתסתיים ביום שלישי. במערב מעריכים כי התוצאות יזויפו ולאחר משאל העם רוסיה תספח באופן רשמי את האזורים שמהווים 15% משטחה של אוקראינה. גורם בממשל הכיבוש הרוסי במחוז זאפוריז'יה: "אנחנו חוזרים הביתה חברים"

בווידאו: אוקראינה השתלטה בחזרה על שטחים במחוז חרקוב/צילום: רויטרס

רוסיה החלה היום (שישי) במשאל העם על סיפוח ארבעת המחוזות באוקראינה שנכבשו: לוהאנסק, דונייצק, חרסון וזאפוריז'יה. המשאל יסתיים ביום שלישי ורוסיה צפויה להשתמש בו כדי להצדיק את הסיפוח של האזורים שמהווים 15% משטחה של אוקראינה. גורם בממשל הכיבוש הרוסי במחוז זאפוריז'יה אמר: "אנחנו חוזרים הביתה חברים". גורמים בממשל רוסיה הודיעו שההצבעה היא חובה, ומי שלא ישתף פעולה - ייענש.

אוקראינה ובעלות בריתה מסרו כי לא יכירו בתוצאות ההצבעה, עליה הכריז פוטין לאחר שבעת חודשי לחימה. באמצעות התוצאות - שצפויות להיות בעד הסיפוח, רוסיה תוכל להצדיק את הסלמה הצבאית וההגנה על המחוזות שיוכרו כשטחה. במערב מעריכים כי תוצאות ההצבעה יזויפו ולאחריה רוסיה תספח באופן רשמי את השטחים.

לוחם בשורות הבדלנים במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה מצביע במשאל עם על הצטרפות לרוסיה בקלפי במחוז, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
התוצאות יזוייפו? לוחם בשורות הבדלנים במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה מצביע במשאל עם/רויטרס

דמיטרי מדבדב, שכיהן כנשיא רוסיה בשנים 2012-2008, אמר כי: "הפלישה לשטח הרוסי היא פשע שיאפשר לנו להשתמש בכל כוחות ההגנה העצמית - וזו הסיבה שחוששים במערב ממשאל העם". מושל אזור לוהנסק, סריי גאידאי, אמר כי אם רוסיה תכיר בשטח המחוזות כשטחה המוכרז - היא תוכל לטעון שמדובר במתקפה ישירה עליה, ומכאן שתוכל להילחם ללא הסתייגות.

עוד בוואלה!

דיווח: "פוטין מתכנן לגייס מיליון חיילים למלחמה באוקראינה"

לכתבה המלאה
חיילים מצבא אוקראינה חולפים על פני נגמ"שים רוסיים הרוסים בעיר איזיום, חרקוב, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
"מי שלא יצביע - יענש". חיילים בצבא אוקראינה בעיר איזיום/רויטרס

אתמול דווח בעיתון הרוסי העצמאי "נובאייה גזטה", כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן לגייס מיליון אנשים למלחמה באוקראינה. הפגנות סוערות פרצו ברחבי רוסיה במחאה על הגיוס, ועל פי דיווחים כ-1,500 אנשים כבר נעצרו על ידי כוחות הביטחון. במקביל, אלפי רוסים נמלטים בפאניקה ממולדתם לגבולות השכנים. כ-4,000 רוסים הגיעו לגבול עם פילנד, דיווחו הרשויות הפיניות. גם מחירם של כרטיסי טיסה מחוץ לרוסיה זינק ואף אזל ליעדים מסוימים.

לוחמים בשורות הבדלנים במחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה בתור לקלפי במשאל עם על הצטרפות לרוסיה, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
ההצבעה עד יום שלישי. לוחמים בשורות הבדלנים בתור לקלפי במשאל עם/רויטרס
איש משמר הגבול של פינלנד בודק מכוניות במעבר הגבול ואלימה עם רוסיה, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
"המערב לא יכיר בתוצאות". איש משמר הגבול של פינלנד בודק מכוניות במעבר הגבול ואלימה/רויטרס

לאור המצב, נפגשה אמש מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון במלחמה באוקראינה - ובעיקר בהחלטה הרשמית של הקרמלין לגייס 300 אלף חיילי מילואים והאיום של רוסיה בנוגע לשימוש בנשק גרעיני. בפגישה השתתפו שרי החוץ של ארצות הברית ורוסיה, לצד חברות האירופיות במועצה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר בפגישה כי רוסיה מותקפת שלא בצדק על ידי אוקראינה והמשטר ה"נאצי" שלה, כמו גם על ידי המערב באמצעות סנקציות לא לגיטימות. שרי החוץ של ארצות הברית ובריטניה גינו בתקיפות את רוסיה ואת שר החוץ והבטיחו להמשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה להגן על עצמה. אנתוני בלינקן, שר החוץ האמריקני, אמר כי על המדינות במועצה לשלוח לפוטין מסר ברור כי איומין להשתמש בנשק גרעיני חייבים להיפסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully