וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות חגי תשרי: לוחמי גולני יתגברו באזור יו"ש, שיטת היציאות ללוחמים שונתה

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 9:53

בעקבות החשש מפיגועים באזור יו"ש הוחלט כי הלוחמים בגזרה ישוחררו לביתם כל 17 ימים, במקום 11. גורמי ביטחון סיפרו כי הועברו מסרים לרשות הפלסטינית, לפיהם אם לא תמנע פעולות טרור ואלימות - צה"ל יעשה זאת. בד בבד אש נפתחה לכבר בית בישוב הר ברכה שבשומרון

זירת אירוע הדקירה בצומת שילת/קבוצת בטחון שדה

כוחות סיירת גולני יתגברו החל מהיום (שישי), למשך שבוע, את גזרת שומרון לקראת ראש השנה וחגי תשרי, בהתאם להערכת המצב בצה"ל וברקע החשש מפיגועים. בהמשך, יוחלט אם לתגבר את האזור בכוחות נוספים. במקביל, בעקבות החשש מפיגועים, החליט מפקד אוגדת יהודה ושומרון אבי בלוט על שינוי שיטת היציאות של לוחמים לחופשות, שכעת ישהו 17 ימים בבסיס וארבעה ימים בבית, במקום 11 ימים בבסיס ושלושה בבית.

ברקע הכוננות של כוחות הביטחון, אש נפתחה הלילה לעבר בית ביישוב הר ברכה שבשומרון. לא דווח על נפגעים אך נגרם נזק למבנה.

כמו כן, בצה"ל יתגברו את אבטחת הצירים המרכזיים, צמתים, יישובים וקו התפר בשילוב כוחות משטרה, מג"ב ושב"כ. גורמי ביטחון סיפרו כי לצד המעצרים של פעילי טרור, בשבועות האחרונים מתבצע ניטור של רשתות חברתיות, כדי לאתר בעלי פוטנציאל לבצע פיגוע. זאת, כשבחודש האחרון בוצע פיגוע או ניסיון פיגוע ירי מדי יממה ברחבי יהודה ושומרון, בעוד שחלה ירידה בכמות הפלסטינים שנורו למוות מאש צה"ל.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו  בכפרים דורא, חרס, דיר אל עסל, ביתא ובעיר טול כרם, 7 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בשומרון מוקדם יותר החודש/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון אמרו ביממה האחרונה כי הועברו מסרים תקיפים לבכירי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לפיהם אם לא ימנעו פעולות טרור ואלימות, צה"ל יעשה זאת. בשלב זה יש כוונה בצה"ל להרגיע את השטח ולמנוע פעילות מעוררת חיכוך ותסיסה.

בתוך כך, בתום הערכת מצב ביטחונית, החליט שר הביטחון בני גנץ על הגדלת מכסת ההיתרים לצרכי עבודה ומסחר לתושבי רצועת עזה ב-1,500 נוספים, סך הכול 17 אלף היתרים. מימוש ההחלטה יחל בשבוע הבא, לאחר ראש השנה, אך במקביל העבירו גורמי ביטחון מסר לעזה כי ההחלטה תצא לפעול בתנאי שיישמר השקט.

עוד בוואלה!

פיגוע ליד מודיעין: שמונה אנשים נפגעו קל מאוד, המחבל נורה למוות

לכתבה המלאה
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו  בכפרים דורא, חרס, דיר אל עסל, ביתא ובעיר טול כרם, 7 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בשומרון מוקדם יותר החודש/דובר צה"ל

אתמול אירעו שני פיגועים, אחד סמוך לכפר חווארה בשומרון. במקרה זה מחבל דרס חייל, שנפצע בינוני, ונורה. במקרה השני מפגע עצר את רכבו בצומת שילת ליד מודיעין וניסה לדקור עוברי אורח. שוטר מג"ב שהיה באחת המכוניות יצא מהרכב, וירה למוות במחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully