וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בשל תמיכת לפיד בפתרון שתי המדינות: "אין היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית"

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 23:14

אחרי הפרסום לפיו רה"מ יביע את תמיכתו בנאומו בעצרת האו"ם בהקמת מדינה פלסטינית, שרים, ח"כים וגם ראש הממשלה לשעבר בנט הביעו התנגדות לדברים: "אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן". סער: "העם בישראל לא יאפשר לזה לקרות". הליכוד: "רוצה למסור שטחי מולדת לאויבנו"

בווידאו: ראש הממשלה, יאיר לפיד בפתח פגישתו עם מלך ירדן עבדאללה בניו יורק/צילום: לע"מ

המערכת הפוליטית סערה הערב (רביעי) בעקבות הפרסום, לפיו ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי להביע תמיכה ברעיון הקמת מדינה פלסטינית. כך לדוגמא, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הביע הסתייגות מהפתרון. "אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית", כתב בנט בפייסבוק. "אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן, לא רק בשל זכותנו על הארץ, גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך מדיני עם הפלסטינים".

"אגב, על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלסטינים? על חמאס, שזוכה לתמיכת רוב הפלסטינים? על הג'יהאד האסלאמי? על אבו מאזן שבזמנו הפנוי מכחיש שואה ומשלם לרוצחים?", תהה בנט. "הם עצמם מסוכסכים עמוקות ורחוקים שנות אור ממשילות. לכן, סיסמאות ריקות כמו 'שתי מדינות', צריכות להישאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם". גם מתוך ממשלתו הביעו התנגדות לפתרון, כששר המשפטים גדעון סער כתב בטוויטר כי "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את ביטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות".

מקורבי בנט הוסיפו כי "דעתו אינה נוחה מהאקטיביזם של לפיד בתוך ממשלת המעבר, שאמורה לנהל את ענייני המדינה השוטפים ולא להתוות מדיניות חדשה או להוביל מהלכים דרמטיים. לפיד שובר את הקו והאתוס של ממשלת השינוי, שהיה הימנעות מעיסוק בסוגיות שנויות במחלוקת".

מהליכוד נמסר כי "אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב"ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקדמת הבמה תוך פחות משנה".

יאיר לפיד במהלך ישיבת יש עתיד 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
תחת מתקפה. לפיד/ראובן קסטרו

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' גינה את ההצהרה הקרבה. "אחרי שנים שבהם הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלסטינית מסדר היום ולהפוך את אבו-מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן", מסר. "גנץ החזיר בשנה החולפת את אבו מאזן למרכז הבמה וכעת לפיד מחזיר אותנו בחוסר אחריות 20 שנה לאחור ומזמין לחץ בינלאומי על ישראל לקידום צעד שהוא לא פחות מהתאבדות של מדינת ישראל".

"‏עוד לפני שהוקמה הממשלה הרעה הזו הזהרנו שהיא תחזיר אותנו למסלול אוסלו. הפצרנו בבנט ושקד שלא לרמוס את הבטחותיהם ולא להפוך את לפיד לראש ממשלה בכל השנה החולפת התרענו מפני התהליכים שקידמו גנץ ולפיד ומחזירים את ישראל למסלול אוסלו ההרסני", המשיך סמוטריץ'. "‏זה חלילה מה שיקרה אם המחנה הלאומי לא ינצח בבחירות ולא ירכיב את הממשלה הבאה. לפיד וגנץ יקימו ממשלת מיעוט עם המשותפת ויחתרו להקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל ולגירוש מתיישבים".

מנגד, יו"ר מרצ זהבה גלאון הביע תמיכה בלפיד, ומסרה: "מברכת את ראש הממשלה לפיד מיליוני ישראלים ופלסטינים מחכים לאופק מדיני שישים סוף למעגל הדמים. אני קוראת לראש הממשלה - לך צעד נוסף קדימה, ותיפגש עם אבו מאזן בעצרת האו"ם".

עוד בוואלה!

לפיד בתגובה לדברי נתניהו על המו"מ עם לבנון: "פוגע באינטרסים ישראליים"

לכתבה המלאה
בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
לא אוהבים את הרעיון. בן גביר וסמוטריץ'/פלאש 90, אתר רשמי

יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה הגיב בחוסר אמון לדברים: "מנהיגי המדינה התרגלו לאהוב את תהליך השלום אבל לא את השלום עצמו, מדברים יפה בעולם ומבצעים כיבוש מכוער במקביל. המבחן האמיתי בשטח זה לעשות שלום".

יו"ר הבית היהודי איילת שקד הצטרפה לגינוי הרעיון. "לראש ממשלת המעבר לפיד אין לגיטימציה ציבורית לסבך את ישראל עם אמירות שיגרמו נזק למדינה", צייצה השרה בטוויטר." לפיד מייצג אך ורק את עצמו באמירה זו ולא את הממשלה. מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל".

חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: "בעיצומה של אינתיפאדה שמתפתחת לנגד עינינו בהובלת הרשות הפלסטינית, בוחר לפיד, כדרכו, להמשיך להעניק פרסים לטרור - ועכשיו שולף מהבוידעם ומחזיר לסדר היום את הרעיון ההזוי של הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו. לפיד, יחד עם שר הביטחון הכושל שלו גנץ, מסכנים את ביטחון ישראל".

יו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן הביע את התנגדותו: "בעוד שאנחנו מתמודדים עם אסון אוסלו, ראש הממשלה הזמני יאיר לפיד מתכוון לקרוא להסכמים חדשים עם מרצחים. כל אשר עינו לציון צופיה מבין שלהעניק שטחי מולדת לזרים יביא עלינו קריסה ערכית. ארץ מולדת אינה נכס סחיר ואסור שתהפוך לכלי משחק בידי קמפיינרים. אודות לכוונותיו של לפיד, כעת ברור לנו מיהו מחנה השמאל שמסכן את עתיד מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully