וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנים בת"א שלידם אותרה גופת המחבל מחולון: "ראינו זוועות"

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 16:58

דיירים ברחוב דיזנגוף ראו מחלון ביתם את גופתו של מוסא סרסור, שתלה את עצמו אחרי שנמלט מזירת הפיגוע בחולון. "אף אחד לא שומר ומגן עלינו", התלוננה אחת הדיירות. אחרת תקפה את המשטרה: היו צריכים להגיד לנו לא לפתוח חלונות, אף אחד לא רוצה לראות דבר כזה"

תיעוד הפיגוע בחולון. 21 בספטמבר 2022/מצלמות אבטחה

תושבים בתל אביב תיארו היום (רביעי) את המראות של גופת המחבל מחולון, שנמצאה תלויה במבנה נטוש ברחוב דיזינגוף. המחבל הגיע לתל אביב באוטובוס מחולון, שבה רצח אתמול את שלומית רחל עובדיה בת ה-84, והמשטרה הוזעקה למבנה שבו התגלתה גופתו רק אחרי שעובר אורח הבחין בה בדרכו לבית הכנסת.

"לידנו יש אתר בנייה אז חשבתי שזה משם, אבל אז בקבוצת הוואטסאפ של השכנים שאלו למה מסתובבים כל כך הרבה שוטרים מסביב לבניין ואף אחד לא ידע", תיארה עלמה שחם, אחת השכנות. "שכנה שבכלל נמצאת במקסיקו שלחה כתבה שבה אומרים שמישהו התאבד ושאולי זה המחבל. אני והשותף שלי הסתכלנו בכל זאת, לא היה אפשר שלא. ראינו הרבה שוטרים ושמביאים את השקית בשבילו, אבל שהוא עדיין תלוי למרות שכבר עבר זמן מאז שדיווחו על זה. אף אחד לא הוריד אותו. זה מפחיד. אף אחד לא אמר לנו כלום, לא צעקו לנו להישאר בבתים, יכלו למנוע את זה מאיתנו.

מוסא צרצור, החשוד ברצח בחולון נוסע באוטובוס לאחר הפיגוע 21 בספטמבר 2022. ללא, אתר רשמי
רגע אחרי הפיגוע - המחבל נמלט מהזירה באוטובוס. אתמול/אתר רשמי, ללא
תיעוד ברשתות החברתיות למחרת הפיגוע בחולון. (תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים), אתר רשמי
סטורי שפרסמה אחת הדיירות אחרי מציאת הגופה/אתר רשמי, (תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

לדבריה, "מה שראינו היה זוועות. אתה בפאניקה, לא מבין מה קורה. רק אחר כך הבנו וניסינו להמשיך את היום שלנו כרגיל, אבל זה מפחיד, זה ממש מתחת לבניין, יכול להיות שאפילו נכנס פנימה. הזוי גם שהגיע מחולון באוטובוס. אף אחד לא שומר ומגן עלינו. עם האירועים האחרונים רחוב דיזנגוף נהיה המוכר ביותר במדינה".

דניאל, השותף של עלמה, סיפר: "קמנו מרעש של מכשירי קשר של המשטרה. חשבתי שהעובדים בבניין ליד עושים רעש, הכי תמים בעולם. ואז התחילו לשלוח הודעות שכנראה המחבל תלה את עצמו אצלנו בבניין. זה היה חזק ממני, נתתי גיחה שמאלה מעבר לחלון וראיתי אותו. אני בחור חיובי, אין מה להיכנס לחרדות עכשיו. הייתי בצבא, ראיתי דברים גרועים מזה. שלחתי הודעה לאמא ואבא ועדכנתי אותם ובזה זה נגמר".

הילה סלע, דיירת אחרת, סיפרה: "פתחתי את התריס, ראיתי שוטר, הצצתי ימינה וראיתי את הגופה תלויה". היא הוסיפה כי היא "כועסת על המשטרה. במצב כזה צריך לצעוק לנו עם מגפון לא לפתוח חלונות, אף אחד לא רוצה לראות דבר כזה. השער של החצר היה פתוח, הוא נכנס בקלות, מצא חוט ברזל ותלה את עצמו".

המקום בתל אביב בו התאבד המחבל מוסא סרסור שפיגע בחולון. 21 בספטמבר 2021. קרין שגיא
המבנה הנטוש שבו נמצאה הגופה, הבוקר/קרין שגיא

המחבל, בן 28 מאזור קלקיליה, נכנס לישראל באישור ולא הייתה התרעת שב"כ בנוגע אליו. במקביל למצוד בשטח ישראל, כוחות הביטחון עצרו חמישה תושבים, בהם בני משפחתו של המחבל, מהכפר סרטא בשומרון בחשד למעורבות בפיגוע. קרוביו של סרסור טענו כי הוא סבל מבעיות נפשיות. בנוסף לכך, הוא נבדק פעמיים בשבועיים האחרונים על ידי משטרת מחוז תל אביב במסגרת פעילות שגרתית נגד שב"חים, אך הוא שוחרר.

מפקד מרחב יפתח, תת-ניצב חיים בובליל, אמר בזירה כי מי שזיהה את הגופה היה אדם שהלך לבית כנסת ברחוב דיזנגוף. לדבריו, הוא הזעיק את המשטרה והכוחות במקום זיהו את בגדי המחבל. "הוא נבדק בעבר ונמצא כי היה שוהה באופן חוקי בארץ ושוחרר", אמר. גם המפכ"ל, קובי שבתאי, הגיע לזירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully