וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בישראל: פעלולי הפארקור שהסתיימו בטרגדיה

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 11:25

הצעיר שנפגע קשות לאחר שהתחשמל בתחנת הרכבת בראשל"צ עסק ככל הנראה בענף שמתאפיין בקפיצה בין בניינים. בעמותת פארקור ישראל טוענים: "אף רשות לא הקימה מתקן ציבורי לפארקור, לכן אנשים מתאמנים ברחוב". רק השנה איבדו כמה צעירים בעולם את חייהם לתחביב שעלול להיות קטלני

בווידאו: פעילות פארקור בישראל/עמותת פארקור ישראל

הצעיר בן ה-23 שנפגע קשות אמש (שני) לאחר שהתחשמל בתחנת הרכבת בראשון לציון, התכוון ככל הנראה לעסוק בפעילות פארקור. הצעיר, שעדיין מאושפז כשהוא מחוסר הכרה, ככל הנראה טיפס על אחד מעמודי החשמל, או הקרונות של הרכבת, לאחר שאמר לחבריו שהוא מתכוון לבצע פעלולים, נגע בכבל והתחשמל.

פארקור הוא ענף ספורט אקסטרים שמתאפיין, בין היתר, בריצה ובקפיצה בין בתים וגגות. אחד הדברים שמושכים את העוסקים בענף הוא הריגוש והאדרנלין בזמן הפעילות. אך לעיתים, התחביב עלול לגבות מחיר יקר, ואף קטלני.

לפני כחודש נהרג נער בן 17 בהונג קונג, לאחר שנפל מגובה 13 קומות בבניין בצים שה צוי. הוא וחבריו טיפסו לגג בניין בן 15 קומות, אך הנער פספס את הנחיתה באחד הפעלולים ונפל אל מותו כשנחת בקומה השנייה.

ביוני נהרג ג'ושוע קונל, תייר אוסטרלי בן 19, שנפל אל מותו מגג מלון באי פוקט שבתאילנד. עדים שהיו במקום סיפרו כי קונל התהלך על חומה ליד בריכת המלון, שממוקמת בגג, אך בשלב מסוים החליק ונפל מגובה 15 מטרים. כוחות ההצלה המקומיים מצאו את גופתו על גג בית קפה שממוקם מתחת לבית המלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"לצערי, למרות הרבה מאמצים שלנו למול הרשויות, אין רשות שהקימה מתקן ציבורי לאימוני פארקור ולכן אנשים מתאמנים ברחוב, בפארקים ציבוריים, בפארקי כושר ופארקי משחקים", אומר אהרון צרפתי, יו"ר עמותת פארקור ישראל.

לדברי צרפתי, אימוני הענף לא כוללים טיפוס על רכבות. "צר לי מאוד על המקרה ואני מקווה שהצעיר ישוב לבריאות, אך זו לא פעילות שמאפיינת את הפארקור שאנחנו עושים בישראל. מבחינתי, ומבחינת כל קהילת המתאמנים שלי בארץ, פארקור זה ספורט ומתייחסים אליו במקצועיות והאחריות הנדרשת".

צרפתי מדגיש כי העוסקים בענף עוברים הכשרות על מנת לשמור על בטיחותם. "המתאמנים מגיעים לאימונים מסודרים, מקבלים הדרכות והכוונות ועושים את ההדרגה וניהול הסיכונים הנדרש. מי שמתאמן בקהילה שלנו נחשף לאתגר בצורה מדורגת ואין שום סיבה להעמיד את עצמך במצב מסכן חיים, אין שום סיבה לטפס על רכבת כחלק מאימון פארקור ואין שום סיבה להתקרב לכבלי חשמל כחלק מאימון פארקור".

  • עוד באותו נושא:
  • פארקור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully