וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שזרע הרס בפורטו ריקו, הוריקן פיונה בדרך לרפובליקה הדומיניקנית

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 1:23

הסופה הביאה להרס רב בפורטו ריקו, לאחר שהכתה במדינה בראשון אחר הצהריים, הורידה כ-76 ס"מ של גשם בחלק מהאזורים, והביאה להפסקת חשמל מוחלטת במדינה. עתה עושה את דרכו ההוריקן לרפובליקה הדומיניקנית, שם הוא אמור אף להתחזק ולהיות מוגדר בקטגוריה 3

חבר במשמר הלאומי של פורטו ריקו מחפש אחר ניצולים ברחובות המוצפים בעקבות הוריקן פיונה בסלינס, פורטו ריקו, 19 בספטמבר 2022.. רויטרס
חיפוש אחר ניצולים בשיטפונות בפורטו ריקו, היום/רויטרס

הוריקן פיונה הכה היום (שני) ברפובליקה הדומיניקנית עם גשמים עזים ורוחות של כ-136 קמ"ש, זאת יום לאחר שהסופה הביאה להפסקת חשמל מוחלטת במדינה השכנה פורטו ריקו, שם נספה אדם אחד לפחות.

ההוריקן המוגדר בקטגוריה 1 יוחמר ויהפוך ככל הנראה להיות בקטגוריה 3 עם תנועתו צפונה אל היספניולה, האי האריבי שהרפובליקה הדומיניקנית חולקת עם האיטי - כך לפי מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית. כמו כן, איי טורקס וקייקוס נמצאים תחת אזהרת הוריקן ובאיי בהאמה עלולים להרגיש בתנאי סערה טרופית עד יום לשלישי בבוקר.

הוריקן פיונה הכה בפורטו ריקו ביום ראשון אחר הצהריים, והוריד כ-76 ס"מ של גשם באזורים מסוימים, ובכך יצר שיטפונות קשים. הסופה מגיעה חמש שנים לאחר שהטריטוריה הקריבית של ארצות הברית נהרסה על ידי הוריקן מריה, שגררה את הפסקת החשמל הקשה ביותר בארצות הברית.

ילדים משחקים ברחוב מוצף בעקבות הוריקן פיונה בעיירה סלינס, פורטו ריקו, 19 בספטמבר 2022. רויטרס
הצפות בעיירה סלינס, פורטו ריקו, היום/רויטרס

כמעט 90% מפורטו ריקו נותרה ללא חשמל במהלך היום, וגורמים רשמיים אמרו שייקח ימים עד שיצליחו לחבר מחדש את כל האי המונה 3.3 מיליון בני אדם.

כבישים רבים נותרו חסומים עקב עצים שנפלו ומפולות בוץ. כ-400 בני אדם חולצו מההצפות בעיירה סלינס, השוכנת בדרום המדינה, ובאזורים נוספים הסמוכים לה נפגעו בצורה קשה אף יותר.

עוד בוואלה!

מקסיקו: רעידת אדמה בעוצמה 7.6 פקדה את הבירה. אזהרה לגל צונאמי בגובה של עד 3 מ'

לכתבה המלאה
סירה תקועה על החוף לאחר שהוריקן פיונה הכה באזור, פורטו ריקו, 19 בספטמבר 2022. רויטרס
סירה שנתקעה על החוף ליד העיר סלינס, פורטו ריקו, היום/רויטרס

החזאים במדינה מזהירים את הציבור לגלות ערנות למזג האוויר, ולנקוט אמצעי בטיחות, שכן עדיין הגשמים צפויים להמשיך לרדת במדינה, גם עם התרחקות מוקד הסופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully