וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: רעידת אדמה בעוצמה 7.6 פקדה את הבירה. אזהרה לגל צונאמי בגובה של עד 3 מ'

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 22:59

רעידת האדמה פגעה 46 ק"מ דרומית מזרחית לפלסיטה דה מורלוס שבמערב מקסיקו. בניינים במקסיקו סיטי רעדו ותושבים רצו לרחובות. המכון הגיאולוגי של ארצות הברית הזהיר כי צונאמי עלול להכות בחוף מדינת מיצ'ואקאן שבמקסיקו, וכן ברוב מדינות מרכז אמריקה. לפחות אדם אחד נהרג

בווידאו: זירת רעידת אדמה במקסיקו סיטי/רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה 7.6 פקדה הערב (שני) את את חופי לה פלסיטה דה מורלוס במערב מקסיקו - כך מסר המכון הגיאולוגי של ארצות הברית. עד כה דווח על הרוג אחד בעקבות התמוטטות של קיר בחנותו, ויתכן שיש הרוגים נוספים. כמו כן, ארצות הברית הזהירה את תושבי העיר מהאפשרות לצונאמי. בחופי הקוסטה גרנדה, באזור זיהואטנחו, נצפו גלי צונאמי בגובה של 32 ס"מ, וגלים דומים גם בפלסיטה דה מורלוס.

לפי המכון, גלים בגובה של מטר אחד עד 3 מטר מעל לגובה הגאות עלולים להיווצר בחלק מהחופים. גם במדינות קולומביה, קוסטה ריקה, אקוודור, אל סלבדור, גואטמלה, הונדורס, ניקרגואה, פנמה ופרו קיימת סכנת צונאמי, אולם במדינות אלה הוא לא צפוי לעלות על גובה של 30 ס"מ מעל לקו הגיאות.

קריאה לתושבים להתפנות בגלל סכנת הצונאמי בעיר פורטו ויארטה

רעידת האדמה פגעה 46 ק"מ דרומית מזרחית לפלסיטה דה מורלוס במדינת מיצ'ואקאן שבמקסיקו, והייתה בעומק של 10 ק"מ. עוד הוסיפה ארצות הברית כי במקרה של צונאמי, קיים סיכוי כי יתקיים ליד חופי מיצ'ואקאן.

עדי ראייה שהיו באזור מסרו כי ראו כמה מבנייני העיר רועדים. כמו כן, סיפרו עדיה ראייה כי בעקבות רעש האדמה הפתאומי, תושבים רבים רצו ונסו לרחובות. הרעידה גרמה גם לקריעת קווי מתח חשמלי.

עוד בוואלה!

סין: יותר מ-40 הרוגים ברעידת אדמה במערב המדינה

לכתבה המלאה
פינוי אזרחים בעקבות רעידת אדמה שפקדה את בירת מקסיקו 19 בספטמבר 2022. רויטרס
פינוי אזרחים בעקבות רעידת אדמה במקסיקו/רויטרס
פינוי אזרחים בעקבות רעידת אדמה שפקדה את בירת מקסיקו 19 בספטמבר 2022. רויטרס
בניינים רעדו ואזרחים רצו לרחובות/רויטרס

בועז אקרמן, ישראלי שנמצא כעת במקסיקו סיטי מספר: "ישבנו במסעדה, לאחר שזמן קצר מאוד קודם לכן היום היה בעיר תרגיל שדימה תרחיש של רעידת אדמה. לפתע, בעודנו אוכלים החלה האדמה לרעוד וחפצים רעדו. פינו את כולם החוצה מהמסעדה ומהמבנים הסמוכים. עמודי התאורה והרמזורים רעדו, זה היה מאוד מפחיד. לא מאפשרים לנו כעת לחזור למסעדה אבל גם לא ניתן לחזור למשרדים מהם אנחנו עובדים בסמוך משום שמדובר בקומה גבוהה. אנחנו עדיין ברחוב, מנסים להבין כיצד נכון להתנהל כעת."

בועז אקרמן משמאל, לפני רעידת האדמה במקסיקו. 19 בספטמבר 2022. בועז אקרמן, באדיבות המצולמים
"ישבנו במסעדה זמן קצר אחרי תרגיל שדימה רעידת אדמה". בועז אקרמן (משמאל) לפני הרעידה במקסיקו סיטי/באדיבות המצולמים, בועז אקרמן
רעידת אדמה במקסיקו סיטי, 19 בספטמבר 2022. רויטרס
תושבים ברחובות מקסיקו סיטי, אחרי הרעידה/רויטרס

עוד מוסיף אקרמן כי "באופן סימבולי ומוזר, זו רעידת האדמה השלישית שמתרחשת במקסיקו באותו התאריך, בשנים שונות. הייתה רעידת אדמה באותו היום גם בשנת 2017 ו-1985". ברעידה של 1985 נהרגו אלפי בני אדם, ואילו ברעידת האדמה ב-2017 נהרגו 350 איש.

מוקדם יותר החודש, 46 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה שהכתה בעוצמה 6.8 בסין. שפגעה במחוז סצ'ואן שבמערב המדינה, היא העוצמתית ביותר שפגעה באיזור מאז 2017 .הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה כי כמה כבישים ובתים ליד מוקד הרעידה נפגעו ממפולות סלעים, וכבלי התקשורת נפלו לפחות במקום אחד באיזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully