וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על בסיס מכללת תל חי: שאשא ביטון מקדמת הקמת אוניברסיטה בגליל

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 22:04

שרת החינוך תעלה לאישור המועצה להשכלה גבוהה הקמה של ועדה מקצועית שתבחן את פתיחתה של האוניברסיטה ה-11 בישראל. ככל הנראה המהלך יקבל אור ירוק מהמל"ג, שידון בנושא אחרי החגים. עם זאת, ההחלטה ככל הנראה לא תצא לפועל בכהונתה של הממשלה הנוכחית

בווידאו: שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בריאיון לטל שלו ואורי סלע באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תעלה לאישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) הקמה של ועדה מקצועית להקמת אוניברסיטה בגליל. חברי המל"ג, שהשרה עומדת בראשה, ידונו בהצעה בישיבה הקרובה שתיערך אחרי החגים וצפויים לתת אור ירוק למהלך.

צעד משמעותי כמו הקמת אוניברסיטה חדשה נוסף לעשר הקיימות בישראל הופך מורכב יותר בממשלת מעבר. היועצת המשפטית לממשלה אישרה להעלות בישיבה את הנושא מאחר שעדיין לא מדובר על אישור סופי להקמת האוניברסיטה, אלא על שלב נוסף בדרך לשם. הקמת האוניברסיטה עצמה לא צפויה לצאת לפועל בכהונתה של הממשלה הנוכחית. בשלב זה לא יעלו לדיון הסכומים הנדרשים לכך ולכן ההצעה לא אמורה לכבול את ידיה של הממשלה הבאה.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון 30 לאוגוסט 2022. ראובן קסטרו
מקדמת הקמת אוניברסיטה בגליל. שאשא ביטון/ראובן קסטרו

שאשא ביטון מעוניינת לאשר את מסקנות הוועדה שעסקה בנושא, שהוקמה בשנה שעברה לבקשתה וחידשה את פעילותה לפני חמישה חודשים. בראש הוועדה עמד יו"ר הקרן הלאומית למדע לשעבר, פרופ' בני גייגר ממכון ויצמן. הוועדה התבקשה לגבש מתווה להקמת אוניברסיטה הגליל שנוגע בין השאר בהיבטים אקדמיים, תכנוניים ותקציביים של הקמת האוניברסיטה, עליה דובר רבות לאורך השנים, ולהגיש את המלצותיה למל"ג ולוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת). האפשרות המרכזית שנמצאת על הפרק היא הקמת האוניברסיטה על בסיס מכללת תל חי, ייתכן שבשיתוף מוסדות נוספים מהאזור.

"אוניברסיטה בגליל היא יעד לאומי אשר דיברו עליו רבות, ואנו פועלים במלוא העוצמה להגשמתו", אמרה אז השרה. "הקמת אוניברסיטה בגליל תהווה שינוי אמיתי של כללי המשחק בפיתוח הגליל, תשמש עוגן לאזור כולו ותסייע בחיזוק והנגשת ההשכלה הגבוהה. הצפון והדרום בישראל יקודמו במשמרת שלנו במעשים, לא רק בדיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully