וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ארגון פשע השתלט על המשחטה - ומכרו עופות ללא פיקוח

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 9:01

12 תושבי הצפון נעצרו ועוכבו לחקירה בחשד כי במשך כמה שנים שחטו עופות בכמות גדולה משמעותית מההיתר, והבשר עשה את דרכו לצרכנים עם סכנה בריאותית. קיים חשש כי היקף ההכנסות הלא חוקיות נאמד בעשרות מיליוני שקלים

חשד: עבריינים השתלטו על מפעל למשחטת עופות ומכרו מיליוני עופות באופן לא מבוקר/דוברות משטרת ישראל

שישה תושבי הצפון נעצרו היום (שני) ועוד שישה עוכבו לחקירה, בעקבות חשד להפעלת משחטת עופות ללא פיקוח וטרינרי ובחסות ארגון פשע. על פי החשד, המשחטה פעלה כמה שנים בשחיטת עופות בכמות גדולה משמעותית מההיתר, והבשר עשה את דרכו למרכולים ולצרכנים עם סכנה בריאותית.

בנוסף, קיים חשש כי ההכנסות של מכירת העופות העודפים שאינן מדווחות לרשויות המס, נאמדות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בכל שנה. במהלך הפעילות נגד החשודים נתפסו תשעה כלי רכב פרטיים, 11 משאיות וכלי רכב תפעוליים וחצי מיליון שקלים במזומן.

חשד: עבריינים השתלטו על מפעל למשחטת עופות ומכרו מיליוני עופות באופן לא מבוקר, 19 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
משחטת העופות שפעלה לפי החשד בניגוד לחוק/דוברות משטרת ישראל

העבירות המיוחסות לחלק מהחשודים הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, מתן וקבלת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומכירת מזון מפוגל. בכוונת המשטרה ביחד עם גורמי האכיפה, לפעול לסגירת המשחטה והעסקים המעורבים בביצוע העבירות.

בשנת 2013 אירע מקרה חמור של התעללות בבעלי חיים בקריות. משאית של זוגלובק שהסיעה עופות בדרך לשחיטה הייתה מעורבת בתאונת דרכים בכביש עוקף קריות, שהביאה להתהפכותה ולנפילת הכלובים על הכביש. כתוצאה מהנפילה התפזרו העופות לכל עבר, חלקם פצועים.

עוד בוואלה!

תושב תל אביב מואשם בגניבת כמיליון שקלים מבת זוגו: "התחזה ולקח כספים במרמה"

לכתבה המלאה
חשד: עבריינים השתלטו על מפעל למשחטת עופות ומכרו מיליוני עופות באופן לא מבוקר, 19 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
משאית להובלת עופות/דוברות משטרת ישראל

"מעולם לא יצא לי לראות שטח שהופצץ מהאוויר או זירת טבח, אבל זה היה הכי קרוב לזה", מספר לירון, טבעוני שמשתתף עצמאית בפעילות למען בעלי חיים, שהגיע לאזור התאונה לאחר שקיבל הודעה על כך. "הכלובים הפוכים על הכביש, תרנגולי הודו מפוחדים שוכבים אחד על גופתו המרוסקת של השני. הפחד ניכר עליהם. תרנגול על תרנגול, חי על מת על גוסס", הוא מתאר.

שוטרים שהגיעו למקום עצרו את התנועה, אז ביקשו לירון ובחורה נוספת שהייתה עמו לנסות להציל את העופות הפצועים ולקחת אותם לווטרינר. "השוטרים לא הבינו על איזה וטרינר אנחנו מדברים", הוא משחזר. "הם אמרו שהעופות מיועדים לשחיטה". לאחר מכן, נהג המשאית של זוגלובק ועובדי קבלן שהיו איתו איבדו, לדברי לירון, את הסבלנות מול בחורה טבעונית שעמדה בזירה והחלו לצרוח ולקלל. בשלב מסוים, כשהבינו הבינו שלירון והנוכחים האחרים לא יתפנו מהכביש הם החלו לבעוט בעופות שהתפזרו ולהחזירם בכוח ובאלימות אל הכלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully