וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן: יש סימנים לכך שהשואה התקיימה, אך צריך לחקור אותה

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 8:44

ראיסי הסביר בריאיון לתוכנית 60 דקות של רשת CBS האמריקנית, "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי היסטוריונים". עוד אמר, "כל מדינה שלוחצת את היד של המשטר הציוני שותפה לפשעיו". ארדן קרא למזכ"ל האו"ם לגנות את דבריו בחריפות: "מכחיש בגלוי את השואה"

בווידאו: ראיסי מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: רויטרס

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר היום (שני) כי "כמה סימנים לכך שהשואה אכן התרחשה, אבל צריכים לחקור את זה". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית 60 דקות של רשת CBS האמריקנית. "אירועים היסטוריים צריכים להיחקר על ידי היסטוריונים", ניסה להסביר את עמדתו.

ראיסי תקף את המדינות הערביות שהכירו בישראל וטען, "כל מדינה שלוחצת את היד של המשטר הציוני שותפה לפשעיו. זו תקיעת סכין בגב של הסוגיה הפלסטינית".

נשיא איראן איברהים ראיסי במסיבת עיתונאים בטהראן לציון שנה לכהונתו, 29 באוגוסט 2022. רויטרס
"כל מדינה שלוחצת את היד של המשטר הציוני שותפה לפשעיו". ראיסי/רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב לדבריו של ראיסי בציוץ בטוויטר, ופרסם תמונות מוכרות שצולמו במהלך השואה, וכתב בציניות "כמה סימנים". בין התמונות שפרסם מופיע התיעוד של הילד שמרים ידיים בגטו ורשה כשחיילים נאצים מכוונים אליו ואל אמו נשק.

שגריר ארצות הברית באו"ם, גלעד ארדן, קרא למזכ"ל האו"ם "לגנות בחריפות" את ראיסי. "מזעזע לשמוע את נשיא איראן מכחיש בגלוי את השואה. אני קורא למזכ"ל האו"ם למנוע ממנו להפיץ השבוע על במת האו"ם את השנאה והאנטישמיות הבזויה שלו. אסור לתת במה ל'קצב מטהרן'. נאומו יהיה שפל מוסרי נוסף של האו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully