וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המנהיג העליון של איראן לקה במחלה קשה ועבר ניתוח

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 22:03

הניו יורק טיימס דיווח כי עלי חמינאי, בן ה-83, מתאושש אחרי הליך רפואי שעבר בימים האחרונים בעקבות כאבי בטן חזקים וחום גבוהה. עוד דווח כי הוא נמצא תחת השגחת צוות רפואי מסביב לשעון, וביטל את כל הופעותיו הפומביות. "עדיין מתקשה אפילו לשבת במיטה מרוב חולשה"

בוידאו: מנהגיה העליון של איראן, עלי חמינאי בנאום טלווויזיוני/עריכה: אביעד בללי

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי בן ה-83, עבר ניתוח בשבוע שעבר אחרי שחלה מאוד וכעת נח תחת השגחה של צוות רפואי - כך דווח הערב (שישי) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, ההליך הרפואי שעבר חמינאי היה בעקבות כאבי בטן חזקים וחום גבוה.

עוד דווח כי המנהיג העליון של איראן נמצא תחת השגחת צוות רפואי מסביב לשעון, אחרי שבשבוע שעבר מצבו הוגדר קשה, והוא אף ביטל את כל הופעותיו הפומביות. עם זאת, מצבו השתפר בימים האחרונים. "הוא עדיין מתקשה אפילו לשבת במיטה מרוב חולשה", נכתב בניו יורק טיימס.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי נושא דברים לרגל יום אל-קודס בטהראן, 22 במאי 2020. רויטרס
מתקשה לשבת במיטתו. עלי חמינאי/רויטרס

מוקדם יותר השבוע טענו הרשויות באיראן כי הן עצרו כמה מעורבים בחיסולו של בכיר משמרות המהפכה במאי האחרון. בטהראן האשימו את ישראל ואת מדינות המערב באחריות להתנקשות בקולונל חסן סיד חודאי. "כמה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בהתנקשות בשהיד חודאי", אמר דובר מערכת המשפט במסיבת עיתונאים. "הצעדים המשפטיים הנדרשים ננקטו נגדם והמקרה נמצא בחקירה".

אחרי החיסול בלב טהראן, משמרות המהפכה אמרו כי שני אנשים על אופנוע חיסלו את חודאי והאשימו "ארגוני הטרור הקשורים לדיכוי העולמי (המערב) והציונים". לפי דיווחים שהתפרסמו לאחר החיסול, חודאי היה מפקד יחידה בכוח קודס - האחראית על פעילות משמרות המהפכה מעבר לגבולות איראן - שתכננה פיגועים נגד ישראלים בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully