וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: לפיד ייפגש עם ארדואן במהלך עצרת האו"ם

עודכן לאחרונה: 17.9.2022 / 20:07

לפיד ימריא לניו יורק ביום שני בלילה, וייפגש עם נשיא טורקיה בשולי העצרת הכללית של האו"ם. זו תהיה הפעם הראשונה בה נפגש ארדואן עם ראש ממשלה ישראלי מאז פגישתו עם אהוד אולמרט באנקרה בדצמבר 2008

בווידאו: קבלת הפנים לנשיא הרצוג בארמונו של ארדואן באנקרה/צילום: רויטרס, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ייפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ביום שלישי, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק - כך אישרה הערב (שבת) לשכת ראש הממשלה. המפגש הצפוי, שעליו דווח לראשונה בוואלה!, יהיה המפגש הראשון של ארדואן עם ראש ממשלה ישראלי מאז פגישתו עם אהוד אולמרט באנקרה בדצמבר 2008.

לפני כחודש הכריזו ישראל וטורקיה על נירמול היחסים ביניהן והחזרת דרג היחסים הדיפלומטים לדרג הגבוה ביותר ומינוי שגרירים וקונסולים כלליים אחרי למעלה מארבע שנים בהן דרג היחסים היה נמוך.

זמן קצר לפני ההודעה חתמו ישראל וטורקיה סופית על הסכם תעופה שיאפשר את חידוש הטיסות של חברות התעופה הישראלית לטורקיה אחרי שנים ארוכות בהן הטיסות בין המדינות היו של חברות טורקיות בלבד.

פגישת הרצוג - ארדואן באנקרה 9 במרץ 2022. רויטרס
ארדואן והרצוג/רויטרס

לפיד וארדואן שוחחו פעמיים בטלפון בחודשיים האחרונים. השיחה הראשונה התקיימה מיד אחרי השבעתו של לפיד לתפקיד ראש הממשלה והשיחה השנייה התקיימה אחרי ההודעה על נירמול היחסים.

מי שהוביל את תהליך נירמול היחסים בין המדינות היה הנשיא הרצוג בתיאום עם לפיד ועם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בחודש מרץ ביקר הרצוג באנקרה ונפגש עם ארדואן. זה היה ביקור ראשון של נשיא ישראלי בטורקיה מזה 15 שנה.

עוד בוואלה!

ישראל וטורקיה מנהלות מגעים על פגישה בין לפיד לארדואן בשולי עצרת האו"ם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס סיום קורס חובלים, בבסיס חיל הים 7 בספטבמר 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לפיד ימריא לניו יורק ביום שני בלילה, וביום חמישי ינאם בפני עצרת האו"ם. מלשכת ראש הממשלה נמסר עוד כי לפיד ייפגש במהלך ביקורו גם עם ראשת ממשלת בריטניה החדשה אליזבת טראס, עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס ועם מזכ"ל האו"ם, אנתוניו גוטרש. "ייתכנו פגישות נוספות", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

מלשכת לפיד נמסר כי ראש הממשלה יפגוש גם את ראשי הארגונים המרכזיים של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה. בנוסף, ישתתף ראש הממשלה בכנס השנתי של ארגון FIDF. באירוע ישתתפו כ-500 מהתומכים הגדולים של הארגון הפועל לרווחת חיילי צה"ל בין השאר, במלגות לימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully