וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוועות בעיר ששוחררה מידי רוסיה נחשפות: "על 99% מהגופות שאותרו יש סימני עינויים"

עודכן לאחרונה: 17.9.2022 / 14:38

יממה לאחר שפרסמה ממשלת אוקראינה כי נמצאו 440 גופות בקבר אחים בעיר איזיום שבאזור חרקוב, ששוחרר, מאבחונן עולה כי על חלקן נמצאו סימני עינויים, כשמושל חרקוב טוען כי מדובר כמעט בכולן. "לחלק מהן קשרו את הידיים, אדם אחד נמצא עם חבל סביב צווארו"

בווידאו: ראש עיר אוקראיני קורע דגל רוסי וצילומי לווין מראים את ההרס של ציוד רוסי/רויטס

גורמים אוקראינים מסרו היום (שבת) כי לפחות 440 גופות נמצאו בקבר האחים שאותר בעיר איזיום שבאזור חרקוב, אותו כבש מחדש צבא אוקראינה מידי רוסיה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי על חלק מהגופות נראו "סימני עינויים", בעוד שמושל חרקוב טען כי "על 99% מהם יש סימני מוות אלים".

מושל חרקוב הוסיף ותיאר את מצב הגופות שנמצאו. "ישנן מספר גופות שידיהן נכפתו מאחורי הגב, ואדם אחד נקבר עם חבל סביב צווארו".

מקור באו"ם אמר כי צוות מטעם הארכון ייסע בקרוב לאיזיום ולאזורים הסמוכים לה. לאחר מכן עשוי להישלח לשם צוות נוסף שייבדוק את הטענות לפשעי המלחמה.

צוות של שירות החירום האוקראיני במהלך עבודתו בקבר האחים שאותר בעיר איזיום, אזור חרקוב, ששוחררה על ידי אוקראינה מידי רוסיה. 16 בספטמבר 2022. רויטרס
קבר האחים שהתגלה באיזיום/רויטרס
צוות של שירות החירום האוקראיני במהלך עבודתו בקבר האחים שאותר בעיר איזיום, אזור חרקוב, ששוחררה על ידי אוקראינה מידי רוסיה. 16 בספטמבר 2022. רויטרס
צוותי החירום האוקראינים במהלך עבודתם לפינוי הגופות/רויטרס

ממשלת אוקראינה פרסמה את דבר הימצאות קברי האחים אתמול, ופרסמה תמונות בהן נראים צלבים על גבעות באזור מיוער סמוך לאיזיום, וכן בור בו נמצאו לדבריה גופותיהם של אזרחי המדינה.

"אנחנו רוצים שהעולם יידע מה באמת קורה ולמה הוביל הכיבוש הרוסי", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בהודעה. "בוצ'ה, מריופול ועכשיו, למרבה הצער, איזיום. רוסיה משאירה את המוות בכל מקום - וצריכה לקחת אחריות על זה. העולם חייב להכיר ברוסיה כאחראית אמיתית למלחמה הזו. אנחנו נעשה הכול בשביל זה".

קבר אחים בעיר איזיום במחוז חרקוב, אוקראינה. 16 בספטמבר 2022. משרד ההגנה האוקריאני, אתר רשמי
קבר האחים שנמצא באיזיום/אתר רשמי, משרד ההגנה האוקריאני

ביום שלישי, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי הצבא האוקראיני השיג התקדמות משמעותית מול הכוחות הרוסיים, אף שמוקדם מדי מכדי לחזות את התוצאה. "ברור שהיתה התקדמות משמעותית של האוקראינים, בעיקר בצפון מזרח המדינה, וזה תוצר של התמיכה שסיפקנו לצבא, אך קודם כל זה תוצר של האומץ והנחישות יוצאי הדופן של הצבא האוקראיני והעם האוקראיני", אמר בלינקן לכתבים במקסיקו סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully