וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הנסיגה הרוסית במזרח אוקראינה: תחמושת, טנקים וציוד צבאי ננטשו

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 12:55

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הצבא השתלט בחזרה על שטח של 6,000 קמ"ר בדרום ובמזרח אוקראינה. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי הצבא האוקראיני השיג התקדמות משמעותית מול הכוחות הרוסיים, "אף שמוקדם מדי מכדי לחזות את התוצאה"

בווידאו: ראש עיר אוקראיני קורע דגל רוסי וצילומי לווין מראים את ההרס של ציוד רוסי/רויטס

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר הלילה (שלישי) כי הצבא האוקראיני השיג התקדמות משמעותית מול הכוחות הרוסיים, אף שמוקדם מדי מכדי לחזות את התוצאה. "ברור שהיתה התקדמות משמעותית של האוקראינים, בעיקר בצפון מזרח המדינה, וזה תוצר של התמיכה שסיפקנו לצבא, אך קודם כל זה תוצר של האומץ והנחישות יוצאי הדופן של הצבא האוקראיני והעם האוקראיני", אמר בלינקן לכתבים במקסיקו סיטי.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הצבא השתלט בחזרה על שטח של 6,000 קמ"ר בדרום ובמזרח אוקראינה. הכוחות האוקראינים המשיכו עם מתקפת הנגד בחרקוב במטרה להשתלט על כל המחוז. משם המשיכו הכוחות צפונה, ועל פי דיווחים, השתלטו על ערים לאורך הגבול הרוסי.

מה נשאר מאחור

GettyImages
בווידאו: ראש עיר אוקראיני קורע דגל רוסי וצילומי לווין מראים את ההרס של ציוד רוסי/רויטס

פוטין: "הבליץ הכלכלי והמתקפה, לא עבדו"

הצבא האוקראיני אמר כי שיחרר כ-20 יישובים ביממה האחרונה. בימים האחרונים הצליחו האוקראינים להשתלט על שטח הגדול פי שניים מלונדון רבתי, על פי משרד ההגנה הבריטי.

מפקדי הצבא הרוסי הפסיקו לשלוח יחידות חדשות לתוך אוקראינה לאחר מתקפת הנגד, אמר צבא אוקראינה ביום שני. "המצב הנוכחי וחוסר האמון בפיקוד הגבוה הובילו לכך שמספר רב של מתנדבים סרבו חד משמעית לשרת בתנאי לחימה".

הכוחות הרוסיים הותירו מאחור ציוד, תחמושת וכלי רכב משוריינים כשנמלטו מהצבא האוקראיני בחרקוב. על פי הערכות, יותר מ-300 כלי רכב, כולל טנקים, פצצות מרגמה ומשאיות תובלה, אבדו ב-7-11 בספטמבר.

רוסיה הגיבה למתקפת הנגד בשיגור טילים שגרמו לניתוק החשמל ואספקת המים בחרקוב בפעם השנייה ביממה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הופיע בטלוויזיה אתמול בלילה, ואמר כי רוסיה מחזיקה מעמד אל מול הסנקציות המערביות. "הבליץ הכלכלי, המתקפה, לא עבדו", הוא אמר.

מכון המחקר למחקרי מלחמה כתב כי "אוקראינה שינתה את הגל לטובתה, אך מתקפת הנגד לא תביא לסיום המלחמה". הרשויות האוקראיניות דיווחו גם כי לכדו שבויי מלחמה רוסים כה רבים עד כי אין מקום במדינה לאכלס אותם, על פי AP.

סגני ראשים של 18 מחוזות במוסקבה ובסנט פטרסבורג חתמו על הצהרה פומבית בדרישה כי פוטין יתפטר. "אנחנו סגני ראשי המועצות המקומיות של רוסיה מאמינים כי הצעדים של הנשיא ולדימיר פוטין מזיקים לעתיד רוסיה ואזרחיה", נכתב בהצהצרה שפירסמה קסניה טורסטרם, סגנית המועצה המקומית של מחוז סמנובסקי בסנט פטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully