וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: הצבא איתר קבר אחים בעיר ששוחררה מכיבוש צבא רוסיה

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 9:55

נשיא אוקראינה אמר כי הצבא בודק את האתר שנמצא סמוך לעיר איזיום, עליה הושגה השליטה של אוקראינה מחדש במתקפת הנגד. "אנחנו רוצים שהעולם יידע מה באמת גרם הכיבוש הרוסי", אמר זלנסקי. לפי החוקרים במקום, נמצאו יותר מ-400 גופות של אזרחים

בווידאו: אוקראינה השתלטה בחזרה על שטחים במחוז חרקוב/צילום: רויטרס

440 גופות נמצאו בקברי אחים בעיר איזיום ששוחררה לאחרונה מכיבוש של צבא רוסיה - כך מסרה היום (שישי) ממשלת אוקראינה. בתמונות שפרסם משרד ההגנה של המדינה, נראים צלבים על גבעות באזור מיוער סמוך לאיזיום, וכן בור בו נמצאו לדבריהם גופותיהם של אזרחי המדינה.

"אנחנו רוצים שהעולם יידע מה באמת קורה ולמה הוביל הכיבוש הרוסי", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. "בוצ'ה, מריופול ועכשיו, למרבה הצער, איזיום. רוסיה משאירה את המוות בכל מקום - וצריכה לקחת אחריות על זה. העולם חייב להכיר ברוסיה כאחראית אמיתית למלחמה הזו. אנחנו נעשה הכול בשביל זה".

קבר אחים בעיר איזיום במחוז חרקוב, אוקראינה. 16 בספטמבר 2022. משרד ההגנה האוקריאני, אתר רשמי
"נמצאו 440 גופות". קבר אחים בעיר איזיום במחוז חרקוב, היום/אתר רשמי, משרד ההגנה האוקריאני

ביום שלישי, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי הצבא האוקראיני השיג התקדמות משמעותית מול הכוחות הרוסיים, אף שמוקדם מדי מכדי לחזות את התוצאה. "ברור שהיתה התקדמות משמעותית של האוקראינים, בעיקר בצפון מזרח המדינה, וזה תוצר של התמיכה שסיפקנו לצבא, אך קודם כל זה תוצר של האומץ והנחישות יוצאי הדופן של הצבא האוקראיני והעם האוקראיני", אמר בלינקן לכתבים במקסיקו סיטי.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הצבא השתלט בחזרה על שטח של 6,000 קמ"ר בדרום ובמזרח אוקראינה. הכוחות האוקראינים המשיכו עם מתקפת הנגד בחרקוב במטרה להשתלט על כל המחוז. משם המשיכו הכוחות צפונה, ועל פי דיווחים, השתלטו על ערים לאורך הגבול הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully