וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליכו מטענים, ירו ואיימו: שלושה נאשמים בסחיטה אלימה של תושב יישוב הצפון

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 13:02

חטיבת התביעות של להב 433 הגישה אישום נגד חבר במשפחת הפשע אבו לטיף, שנחשב לאחד מהבולטים במפת הפשיעה הארצית, ונגד שניים נוספים בגין סחיטה של תושב הצפון - שלטענתם היה חייב להם כסף. במהלך עימות שנערך בין אחד הנאשמים לקורבן, הנאשם נגח בראשו והורחק ע"י שוטרים

השליכו מטענים, ירו ואיימו: שלושה נאשמים בסחיטה אלימה של תושב יישוב הצפון/דוברות המשטרה

חטיבת התביעות של להב 433 הגישה אתמול (חמישי) לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום נגד חבר במשפחת הפשע אבו לטיף, שנחשב לאחד מהבולטים במפת הפשיעה הארצית, וכן נגד שני נאשמים נוספים, בגין סחיטה אלימה של תושב יישוב בצפון.

על פי כתב האישום, לקורבן שהיה שותף עסקי של הנאשם ויליאם ליוס, תושב הכפר מעיליא שבצפון, היה חוב כספי בסך 220 אלף שקלים לאחד הספקים של העסק. הקורבן הסדיר את החוב ישירות מול הספק ובהמשך לפעולותיו, החליטו הנאשמים, ח'אלד אבו לטיף מהכפר ראמה, מוחמד מנאע מכרמיאל וויליאם ליוס לסחוט אותו בגין חוב שלכאורה הוא חייב להם.

עוד לפי האישום, הנאשמים ייזמו "פגישת סחיטה" עליה זומן המתלונן, שנערכה בכפר ראמה. במקום המתינו לקורבן שבעה אנשים, בינהם שלושת הנאשמים ואדם נוסף שהזדהה כשייך למשפחת הפשע אבו לטיף. במהלך הפגישה, אמר ח'אלד אבו לטיף כי חובו של הקורבן עומד על סך 800 אלף שקלים, מתוכם 580 אלף שקלים לשותפו לעסק ליוס ועוד 220 אלף לספק.

בית משפט השלום בחדרה, 13 באוקטובר 2021. שלומי גבאי
נאשמים בסחיטה אלימה. בית משפט השלום בחדרה/שלומי גבאי

"זה לא המקום לדון על הדברים האלה אם בכלל", אמר המתלונן. "מה זה המספר הזה? מהיכן הוא נוצר?". לדבריו החוב לספק הוסדר והחוב לליוס הוא בדייה. בתגובה, ליוס אמר כי נגרמו לו נזקים בגין השותפות העסקית איתו וח'אלד אבו לטיף הוסיף "הטענות לא מעניינות - חוב זה חוב".

עוד לפי האישום, בתום הפגישה סיכמו הצדדים להיפגש פעם נוספת אך המתלונן היה נחוש להימנע מפגישה זו, בשל חששו מהמעורבים. תגובת השרשרת לא איחרה לבוא וכמה ימים לאחר מכן בוצע ירי לעבר ביתו של המתלונן. בנס לא היו נפגעים בתקרית, אך בהמשך הושלך מטען חבלה לעבר חצר ביתו של הקורבן, שהתפוצץ ופצע את ידו של אחד מבני משפחתו של הקורבן. כמה ימים לאחר מכן הושלך לחצר מטען רסס וכן מטען נוסף שהתפוצץ. כוח משטרה שהיה בסמוך לזירה החל במרדף אחר משליכי המטען, במהלכו בוצע ירי שהרג את אחד מהמעורבים ופצע נוסף.

עוד בוואלה!

הנערות מהלינץ' בקריית גת משחזרות: "הלכנו לקנות אוכל - ופתאום הן תקפו בבעיטות ואגרופים"

לכתבה המלאה
מעצר חשודים המשוייכים לארגון פשיעה בעכו. 26 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
תקף ונגח בראשו. אילוסטרציה/דוברות משטרת ישראל

עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך עימות במשרדי להב 433 בין המתלונן לליוס, תקף האחרון את המתלונן ונגח בראשו. שוטרים שנכחו בחדר התערבו והרחיקו את ליוס.

משפחת הפשע הצפונית אבו לטיף הינה ארגון פשיעה מוכרז במשטרת ישראל. לפי המשטרה, מדובר בארגון דומיננטי ומשמעותי ביותר באזור הצפון ונחשב לאחד הארגונים הבולטים והמשפיעים במפת הפשיעה הארצית. אחד הנאשמים בתיק היה חבר ובן משפחת אבו לטיף, ששימש נציג של המשפחה המהווה איש ביצוע מטעמם לאירועי אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully