וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר למארגן מסיבת הטבע שבה התמוטטה ומתה החיילת טוהר דוד

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 15:30

בית המשפט המחוזי בבאר שבע מסר את עונשם של לאון בגיו ושלמה פשראל, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות ובהמתה בקלות דעת. על השניים נגזרו עונש מאסר של חמש שנים ושנה וחצי בפועל בהתאמה. כמו כן הוטלו עליהם פיצויים כספיים שישלמו למשפחתה של הקורבן

בווידאו: הוריה של טוהר דוד, שהתמוטטה ומתה במסיבת טבע, מגיבים לגזר הדין נגד מארגן המסיבה/צילום: יניר יגנה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) חמש שנות מאסר לליאון בגיו, מארגן מסיבת הטבע שבה התמוטטה ומתה החיילת טוהר דוד באוגוסט 2017. על מארגן המסיבה השני, שלמה פשרל, נגזר עונש של שנה וחצי בפועל, לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות. עוד הוטלו על השניים פיצויים כספיים בסך מאה אלף שקלים ו-30 אלף שקלים בהתאמה. עמרי חיון, מוכר הכרטיסים באירוע, זוכה מחמת הספק מהמתה בקלות דעת.

השניים הורשעו בעקבות סירבום לפנות את דוד, כשהייתה במצב קשה או להזמין אמבולנס, מפני שחששו מההפסד הכספי הכרוך בסגירת המסיבה בידי המשטרה וכוחות ההצלה. בעקבות כך, שכבה הצעירה במשך ארבע שעות וחצי בחלקו האחורי של טנדר, ללא טיפול רפואי.

טוהר דוד שמתה במסיבת טבע 9 באוגוסט 2017. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
שכבה שעות בטנדר ללא טיפול. טוהר דוד/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אמה של דוד אמרה אחרי הכרעת הדין כי "אנחנו מכבדים את בית המשפט, שהעביר מסר מאוד חשוב וחזק, נגד תרבות ה'יהיה בסדר'. אפשר לשמוח ואפשר לבלות במסיבות, אבל חיי אדם קודמים לכל ואין לזלזל בכך. הלך הרוח של 'יהיה בסדר' הוא זה שגרם למותה טוהר".

עורך דינו של פשראל מסר בתגובה כי "בית המשפט זיכה את פשראל מהמתה בקלות דעת והרשיע במוות ברשלנות בעיקר בשל ניהול מסיבה ללא רשיונות. בנסיבות הללו שנת מאסר הינו עונש חמור ולא הכרחי. מדובר במסמר האחרון בארון הקבורה של מסיבות הטבע והמשטרה קיבלה את מבוקשה. הכי פשוט לסגור את הבסטה. מי שרוצה לרקוד בטבע מתבקש לנסוע לחו"ל כי למשטרת ישראל זה פחות מתאים".

אחרי זיכוי של מוכר הכרטיסים הוריה של דוד הביעו אכזבה מההחלטה. "לא נעשה צדק. ציפינו ששלושתם יורשעו. השלישי לא פינה אותה. שמר עליה ארבע שעות בלי לפנות. הוא אשם בדיוק כמו האחרים. אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט", אמרו. "חמש שנים של דיונים ובסוף הוא יצא מחמת הספק. אנחנו יודעים שהיא נשמה את הנשימות האחרונות שלה לידו. היא רצתה רק לשמח חבר ביום הולדותו אנחנו המומים מהחלטה הזאת".

הפרקליטות מסרה בתגובה כי "בית המשפט ציין כי לאון בגיו ושלמה פשראל היו מודעים לכך שהם מארגנים מסיבת טבע המונית, במקום שבו אין זמינות לטיפול רפואי, מסיבה שבה ידוע שחלק מהמשתתפים נוטלים חומרים פסיכו-אקטיביים ושלמסיבה לא הוזמן ולא הגיע צוות רפואי מיומן, מנוסה ובעל אמצעי טיפול לרפואה דחופה ואף לא שירותי אמבולנס. עוד קבע בית המשפט כי מארגן מסיבה שכזו יכול, וצריך לצפות, שמשתתף במסיבה שכזו עלול למות".

עוד הוסיפה הפרקליטות כי "מעשיהם של השניים והעובדה שלא סיפקו לה טיפול רפואי ולא פינו אותה מהמקום מחשש לסגירת המסיבה על ידי המשטרה, הם אלה שגרמו למותה. השניים ארגנו את המסיבה ללא אישורים כדין מגורמי המשטרה, ללא קבלת רשיון לקיום המסיבה ולכן אף לא היו במקום שירותי אמבולנס עם צוות רפואי מקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully