וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם נשק מוצמד לראש: המשטרה פענחה 4 מקרי שוד קשישים בגוש חלב

עודכן לאחרונה: 15.9.2022 / 9:59

כפי שפורסם בוואלה, המקרים התרחשו בין אפריל ליוני השנה ובמסגרתם השודדים נכנסו לבתיהם של הקשישים כשהם רעולי פנים וגנבו מהם את רכושם. בחלק מהמקרים הם נכבלו ופיותיהם נסתמו עם נייר דבק. המשותף לכל הקורבנות: הפעילו חנויות לממכר מזון מתחת לבתיהם

בווידאו: אירועי הפשיעה בכפר גוש חלב/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

המשטרה הודיעה היום (חמישי) שפענחה ארבעה מקרי שוד קשישים בגוש חלב בביתם באיומי נשק - והגישה כתב אישום נגד שלושה בני אדם. המקרים התרחשו בין אפריל ליוני השנה, ובמסגרתם השודדים נכנסו לבתיהם של הקשישים כשהם רעולי פנים עם כפפות על הידיים - ובאיומי נשק גנבו מהם את רכושם. בחלק מהמקרים אף הוצמד נשק לראש הקשישים והם נכבלו ופיותיהם נסתמו עם נייר דבק.

מהחקירה עלה כי המשותף לכל המקרים הוא שכל ארבעת הקשישים הפעילו חנויות לממכר מזון מתחת לבתיהם. בכך, מעגל החקירה הורחב לאיתור התנהגות חשודה בסמוך לחנויות - ולאחר איסוף ראיות נרחב הצליחו לאתר חמישה חשודים במעשים. מהמשטרה נמסר כי מחוז צפון הצליח לבסס תשתית ראייתית כנגד שלושה מהם, תושבי כפר ג'דידה מכר. נגד השלושה - מוחמד בן זיאד בסל, עודאי בן מוחמד טאהא ומוחמד בן משהיר ג'לאמנה - הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות צפון בגין ארבעה מקרי שוד בנסיבות מחמירות. כן הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

"משטרת ישראל מפעילה את כל האמצעים כדי להגיע לעבריינים הפוגעים בביטחון האזרחים ופועלת במגוון דרכים ותוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי להביאם לדין", נמסר. "המשטרה שמה דגש מיוחד על מניעה וטיפול במעשי שוד, שנוסף על הנזק הכלכלי המיידי והעקיף שהם גורמים לקורבן ולמשק בכלל, משלבים אלימות אשר מעבר לפגיעה הפיזית בקורבן, פוגעים פגיעה נפשית ומערערים את תחושת הבטחון שלו וחוסנו האישי".

גוש חלב. אלי אשכנזי
גוש חלב/אלי אשכנזי
רחוב ראשי בגוש חלב. משמאל נקודת שיטור קהילתי ומימין רחב חונה בפתחו של בית שנשדד. אלי אשכנזי
רחוב ראשי בגוש חלב. משמאל נקודת שיטור קהילתי ומימין רחב חונה בפתחו של בית שנשדד/אלי אשכנזי

"אלו לא התפרצויות לבתים וגניבות מתוכם בזמן שהדיירים אינם בבית, מדובר במקרים קשים בהרבה", אמר עו"ד ברנרד טנוס, תושב גוש חלב שגם אמו נשדדה בחודש מאי.

כל המעשים אירעו בין שמונה לעשר בערב. אחרי שבכפר נזרעה תחושה של פחד ובהלה הגיעה הודעת SMS שנשלחה לכעשרים בעלי עסקים בכפר. בהודעה נכתב כי על המקבל להעביר תוך חמישה ימים סכום כסף של 25 אלף שקלים. "עשה זאת אם אתה רוצה לשמור על העסק ועל הלקוחות שלך", נכתב בהודעה. אחד הנמענים, שחשש להזדהות בשמו, אמר כי "הודעה כזאת היא דבר מפחיד. נוצרה פה אוירה קשה וזה ממש מוריד את החשק להגיע בבוקר לעסק ולפתוח אותו". לדבריו "המחשבות שעולות אחרי איום כזה הן מה יהיה השלב הבא? יזרקו רימון הלם, רימון עשן ואחר כך אולי ישרפו לי את העסק? התחושה היא שאין דין ואין דיין".

ראש המועצה המקומית, אליאס אליאס, תיאר את הפשיעה בכפר כ"גלים שלעתים מתגברים ולעתים נחלשים". לדבריו, "הכפר אינו יוצא דופן ולא נבדל מתופעות האלימות והפשיעה שמתרחשות בישובים הערביים במדינה. מדובר בהזנחה מתמשכת על פני שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully