וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בשבדיה: ראש הממשלה הודתה בתבוסה והודיעה על התפטרות

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 23:01

אחרי ספירת רוב הקולות עולה כי הגוש הימני צפוי לזכות ב-176 מתוך 349 מושבים בפרלמנט, ובכך להדיח מהנהגת הממשלה את המפלגה הסוציאל דמוקרטית. מי שצפוי להתמנות לראשות הממשלה הוא מנהיג "מפלגת המתונים" אולף קריסטרסון

בווידאו: מנהיג המפלגה המתונה בשוודיה קריסטרסון מוכן להרכיב ממשלה חדשה. 14 בספטמבר 2022/רויטרס

בתום ספירת רוב קולות הבוחרים בבחירות בשבדיה עולה הערב (רביעי) כי למדינה יהיה ראש ממשלה חדש, כשהגוש הימני צפוי לזכות 176 מושבים בפרלמנט שמהווים רוב מתוך 349. ראש הממשלה הנוכחית, מגדלה אנדרסון, הודתה בתבוסה והודיעה כי מחר היא תתפטר, לאחר שהפכה להיות לאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד.

מוקדם יותר השבוע כבר הראו הנתונים כי גוש הימין עבר להובלה צרה על פני גוש השמאל, לאחר שמונה שנים של שלטון המפלגה ה"סוציאל דמוקרטית". בנוסף, הישג גדול נרשם במפלגה הימנית הקיצונית "הדמוקרטים השבדים", שצפויה לעקוף את "המתונים" ולהפוך למפלגה השנייה בגדולה במדינה, והגדולה באופוזיציה - שינוי היסטורי במדינה שגאה בסובלנות והפתיחות שלה. עם זאת, מנהיג המפלגה, אימי אקוסון, אינו צפוי להיות ראש הממשלה, כשאת התפקיד צפוי למלא מנהיג מפלגת המתונים אולף קריסטרסון.

מגדלנה אנדרסון, ראש ממשלת שבדיה. רויטרס
הודיעה על התפטרות. מגדלה אנדרסון/רויטרס
מנהיג מפלגת הימין המתון בשבדיה אולף קריסטרסון נושא נאום בשטוקהולם. 11 בספטמבר 2022.. רויטרס
צפוי למלא את תפקיד ראש הממשלה, מנהיג מפלגת הימין המתון אולף קריסטרסון/רויטרס
אימי אקוסון, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני השבדים הדמוקרטים, שבדיה, שטוקהולם. רויטרס
ככל הנראה לא יהיה ראש הממשלה. אימי אקוסון/רויטרס

קריסטרסון היה אחראי על שינוי משמעותי בפוליטיקה השבדית ב-2019, כשפתח בשיחות עם הדמוקרטים השבדים, שעד אז היו מנודים בזירה הפוליטית. מפלגת הדמוקרטיה הסוציאלית של מגדלנה שולטת במדינה מאז 2014, והייתה המשפיעה ביותר בזירה הפוליטית מאז שנות ה-30. הבחירות השנה התמקדו בסוגיות של פשיעה, הגירה ואינטגרציה, כמו גם הזינוק במחירי החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully