וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקרית סמוך לג'נין: נשללו היתרי הכניסה של תושבי הכפר ממנו יצאו המחבלים

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 20:01

שר הביטחון קיבל את המלצת שב"כ ועצר את אישורי הכניסה לתושבי כפר דן, בעקבות התקרית שבה נפל הקצין בר פלח. בנוסף, גנץ הודיע כי מעבר ג'למה, שבו הייתה ההיתקלות יישאר סגור עד להודעה חדשה. "הפגיעה ביציבות הביטחונית תפגע קודם כל בתושבים הפלסטינים וברשות הפלסטינית"

בווידאו: בני משפחה, הרמטכ"ל ושר הביטחון סופדים לרס"ן בר פלח שנהרג בחילופי אש בג'נין/צילום: יואב איתיאל, דו"צ ולע"מ

שר הביטחון בני גנץ הודיע הערב (רביעי) כי מעבר ג'למה, שבו אירעה התקרית סמוך לג'נין שבו נפל הקצין בר פלח, יישאר סגור עד להודעה חדשה. בנוסף, השר קיבל את המלצת שב"כ לשלול את היתרי הכניסה לישראל לתושבי הכפר. על פי מקורות בפיקוד מרכז, השב"כ גם המליץ להטיל סגר נושם על כפר דן, שממנו יצאו המחבלים.

"בשבועות האחרונים אנחנו רואים עליה בהיקפי הטרור", אמר גנץ אחרי סיור על גדר הביטחון סמוך למעבר גנץ. "העובדה שאחד המחבלים משתייך למנגנונים חמורה, והיא תמרור אזהרה לרשות הפלסטינית שחייבת לעשות בדק בית, ולפעול. הפגיעה ביציבות הביטחונית תפגע קודם כל בתושבים הפלסטינים וברשות עצמה".

בר פלח, קצין צה"ל שנהרג בחילופי אש סמוך לג'נין. באדיבות המשפחה
נפל בהיתקלות עם מחבלים. בר פלח/באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי סגן מפקד סיירת הנח"ל, רב-סרן בר פלח, בן 31 מנתניה, הוא קצין צה"ל שנפל בהיתקלות עם שני המחבלים באזור ג'נין. "לא היו חובה או מחויבות שנבעו מהתפקיד שלו שהוא לא דהר לעברן, ומסתבר שכך גם במשימה האחרונה שהיתה לו", אמר אחיו, טל פלח. אבל לפעמים סיוטים מתגשמים", המשיך. "לסכנה בשירות שלו הוא היה מודע, הוא נשם סכנה, השתתף במלחמות וכשהוא חזר הוא היה חבוט ברגשות אשם על שדווקא הוא חזר, ושאל למה ואיך דווקא הוא".

לפי צה"ל, תצפיות זיהו את שני המחבלים במרחב גדר התפר, אך בצבא לא ידעו שהם חמושים במשך כשעתיים. כוחות צה"ל הוזעקו לנקודה, איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד. הפלסטינים, שאחד מהם השתייך למנגוני הביטחון, ירו לעבר הלוחמים ופגעו בקצין, שמת מפצעיו. הכוח ירה לעברם בחזרה והרג אותם.

טל האח המשיך, "כל מערכה שהוא השתתף בה הוא חזר עם מסר יותר עוצמתי. הוא לא התאפק. הוא לא היסס. הוא תמיד היה ראשון לכל דבר. גם בתל אביב כשהיה בבית בזמן שהמחבל ביצע את הפיגוע בדיזינגוף אפשר לראות אותו בכל כך הרבה סרטונים מסתובב על חצי אזרחי עם צוות של היחידה שהיה בה. תמיד מיהר לרדוף אחרי האויב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
התחמשות שנמצאה במהלך פעילות צה"ל בג'נין 12 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
פעילות צה"ל בג'נין. השבוע/דוברות משטרת ישראל

"בשיחות הוא דיבר על זה שיש סיכון, ושהוא שם בשביל להתמודד איתו ולא משנה באיזה תפקיד, מסגרת, או יחידה הוא היה. הוא מאוד אהב את השירות ואת היחידה המיוחדת שלו. קיבלנו את הבשורה בדלת כשדפקו חיילים. הסתכלתי על הטלפון שלי, ראיתי שיש התראה (פוש) בתקשורת על אירוע, חיברתי הכול בראש, פחדתי שמדובר בזה ואז כשראיתי מי בדלת כבר היה ברור מאליו", המשיך האח.

"אנחנו משפחה מאד מלוכדת, אנחנו מנחמים אחד את השני. כמובן שעכשיו זה רגע שאין לתאר, הוא יחסר לנו בטירוף. זה בלתי נתפס, אתמול בלילה עוד שוחחנו. עשינו איזו שיחת ועידה ודיברנו על איזה רעיון לעסק שרצינו לעשות איתו. זה לא יקרה. בר היה גבר בגברים. גבר זה בר. אין בן אדם שאפשר להגיד עליו גבר יותר ממנו. מאה אחוז גבר. בן אדם שלם, טהור וחזק. זה בר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully