וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה: פנייה ליועמ"ש להפסיק את ההתקשרות של המוסד עם הדוברת החיצונית

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 17:21

אחרי חשיפת וואלה על כך שיועצת התקשורת של ראש המוסד מייעצת במקביל לאנשי עסקים באמירויות ובסעודיה, בתנועה לאיכות השלטון קראו לחשוף את הסכם ההתקשרות. במקביל, עו"ד שחר בן מאיר שלח מכתב ליועמ"ש בו טען שההעסקה הינה "הפרה בוטה" של התחייבויות ניגוד עניניים

בווידאו: ראש המוסד מתייחס להסכם הגרעין עם איראן/צילום: המכון למדיניות נגד טרור, אוניברסיטת רייכמן

בעקבות הפרסום בוואלה על הקשרים העסקיים של יועצת התקשורת של ראש המוסד, עו"ד שחר בן מאיר פנה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בדרישה להפסיק את ההתקשרות של משרד ראש הממשלה, תחתו חוסה המוסד, עם היועצת.

במכתב ששיגר בן מאיר לבהרב מיארה וליועצת המשפטית של משרד רה"מ, שלומית ברנע פרגו, הוא טוען כי ההתקשרות והעסקת הדוברת היא בלתי חוקית ומנוגדת לתקנות שירות המדינה בנוגע להעסקת יועצים חיצוניים במשרדי הממשלה.

בן מאיר כותב במכתבו כי התנאים להעסקת יועץ חיצוני במשרדי הממשלה הוא שמדובר בפרויקט זמני או משימה חולפת, ושנותן השירותים הוא בעל מומחיות מיוחדת בתחום הייעוץ ולא ניתן להעסיקו כעובד מדינה מן המניין. "ההעסקה של הדוברת אינה לפרויקט זמני או למשימה חולפת אלא העסקה קבועה של מתן שירותי דוברות לראש המוסד הקודם והנוכחי", כתב במכתב. "לדוברת - בכל הכבוד - אין כל מומחיות בשירותי דוברות, כמותה ישנם דוברים רבים במדינת ישראל, וגם עובדים כדין במשרדי הממשלה".

כמו כן, בן מאיר טוען כי הפרטים שנחשפו בוואלה, לפיהם יועצת התקשורת משמשת גם כיועצת לגורמים שונים במדינות בהם פועל המוסד היא "הפרה בוטה ומשמעותית" של ההתחייבות להיעדר ניגוד עניינים. "לא רק שההעסקה הייתה בלתי חוקית, אלא כפי שפורסם, הדוברת גם הפרה וככל הנראה ממשיכה להפר את ההוראות המחייבות בדבר ניגוד ענייניים בו היא נמצאת במסגרת תפקידה, ועיסוקיה האחרים", הוא כתב במכתבו.

דוברת בכירה. יונתן זינדל, פלאש 90
דרישה להפסיק את ההתקשרות עם היועצת. היועצת של ראש המוסד/פלאש 90, יונתן זינדל

בתנועה לאיכות השלטון קראו למוסד לחשוף את הסכם ההתקשרות עמה. עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, אמר כי "התמונה העולה מהכתבה מטרידה ביותר. תחת מעטה חשאיות ונימוקים ביטחוניים נקשר המוסד עם גורם פרטי, בהסכם שאת פרטיו לא ניתן לחשוף. על פי הפרסומים אותו גורם מקיים גם קשרים עסקיים עם גורמים נוספים בחו"ל, ועלה חשש לניגוד עניינים. נזכיר כי הכלל בדבר מניעת ניגוד עניינים אוסר אפילו על חשש קל שבקלים להמצאות בניגוד, ולכן מצב כזה בוודאי שאסור שיתקיים.

אנו מאמינים בחשיבות השקיפות, ושאור השמש הוא האמצעי הטוב ביותר לשמור עלינו מפני שחיתות שלטונית. אנו קוראים למוסד לפעול בשקיפות ולחשוף לציבור את הסכם ההתקשרות עם היועצת התקשורתית".

עוד בוואלה!

"בלתי סביר": קריאה לנשיא שלא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה

לכתבה המלאה
ראש המוסד, דוד ברנע במהלך נאומו בכנס של אוניברסיטת רייכמן 12 בספטמבר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
ראש המוסד, דוד ברנע/מעריב, אבשלום ששוני

לפי הפרטים שהגיעו לידי וואלה, יועצת התקשורת, אשת מקצוע מוכרת מאוד, שמחזיקה במשרד ייעוץ אסטרטגי פרטי, מעניקה בשנים האחרונות ייעוץ תקשורתי חיצוני למוסד ולראשיו, יוסי כהן ודדי ברנע, ובמקביל - מייעצת לגופים עסקיים וציבוריים וכן לאנשי עסקים ופילנתרופים מהארץ ומהעולם. אחד מלקוחותיה הוא איש ציבור בולט מאוד באיחוד האמירויות, שאותו היא מייצגת בישראל ובפרויקטים אחרים בעולם.

יועצת התקשורת החיצונית גויסה בתקופתו של ראש המוסד הקודם, יוסי כהן, וראש המוסד הנוכחי ברנע המשיך עמה את ההתקשרות. בעבר היא ייעצה גם לראש השב"כ נדב ארגמן, אך השב"כ הפסיק עמה את ההתקשרות. את שמה המלא של היועצת לא ניתן לפרסם כיוון שהוא חוסה תחת צו המוסד של הצנזורה הצבאית בנימוק של סיכון ביטחוני, ובמוסד מסרבים לפרסם את תנאי ההתקשרות עמה. כך, היא לא נדרשת לגילוי ציבורי נאות על ניגודי עניינים שעשויים להתעורר בין הלקוחות שהוא מייצגת ובין השירותים שהיא מעניקה למוסד.

  • עוד באותו נושא:
  • המוסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully