וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם הנח"ל שירה למוות בחברו ליחידה יונתן גרנות נידון ל-26 חודשי מאסר

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 13:08

באפריל הרשיע בית הדין הצבאי את סמ"ר מירן מזרחי בעבירה של המתה בקלות דעת. לצד חודשי המאסר בפועל, בין הדין הצבאי גזר עליו גם שנתיים מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי ופיצוי כספי למשפחתו של גרנות בסכום של 12 אלף שקלים

סמל ראשון יונתן גרנות שנהרג מירי בשוגג של חברו. דובר צה"ל
יונתן גרנות/דובר צה"ל

בית הדין הצבאי גזר היום (רביעי) 26 חודשי מאסר בפועל על סמ"ר מירן מזרחי, לוחם חטיבת הנח"ל שירה למוות בפקודו יונתן גרנות בפברואר 2021. עוד קבע בית המשפט כי מזרחי נידון לשנתיים מאסר על תנאי, יורד לדרגת טוראי ויפצה כספית את משפחתו של גרנות בסכום של 12 אלף שקלים.

באפריל האחרון הרשיע בית הדין הצבאי בנווה צדק לשיפוט פיקוד דרום את מזרחי בעבירה של המתה בקלות דעת. בנוסף, ועדת מומחים שהוקמה בעקבות התקרית מצאה שורה של ליקויים משמעתיים ומקצועיים בהכנת האימון ובפלוגה עצמה. על כן, שורה של קצינים ננזפה וכמה מהם הודחו מתפקיד פיקודי.

מירן מזרחי, לוחם הנחל שירה ביונתן גרנות 14 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מירן מזרחי/פלאש 90, יונתן זינדל

האירוע התרחש ב-23 בפברואר אשתקד. מזרחי, ששימש סרס"פ בפלוגת לוחמים באחד מגדודי החטיבה, נטל רובה צלפים מסוג "רוגר" שהיה מונח בעמדת "המאזין" בפלוגתו וביקש להביט בכוונות הנשק. בעת שהרים את הרובה, לחץ על ההדק ופלט כדור. גרנות, שהלך על השביל ההיקפי של הבסיס במרחק 60 מ' מעמדת המאזין - נפגע בראשו מהכדור. הוא הובהל לבית החולים במצב קשה ולאחר מכן נקבע מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • נח"ל
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully