וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "עצרנו מעורבים בחיסול הבכיר במשמרות המהפכה"

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 15:07

הרשויות הודיעו על מעצרם של כמה חשודים במעורבות בהתנקשות בחסן חודאי במאי, אך לא פירטו את זהותם. בטהראן האשימו את ישראל ומדינות המערב באחריות לחיסול של הקצין הבכיר, שלפי דיווחים פיקד על יחידה שתכננה פיגועים נגד ישראלים בחו"ל

בווידאו: מסע ההלוויה של חסן סייד חודיאי בטהראן/צילום: רויטרס

הרשויות באיראן אמרו היום (שלישי) כי הן עצרו כמה מעורבים בחיסולו של בכיר משמרות המהפכה במאי. בטהראן האשימו את ישראל ואת מדינות המערב באחריות להתנקשות בקולונל חסן סיד חודאי. "כמה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בהתנקשות בשהיד חודאי", אמר דובר מערכת המשפט במסיבת עיתונאים. "הצעדים המשפטיים הנדרשים ננקטו נגדם והמקרה נמצא בחקירה".

אחרי החיסול בלב טהראן, משמרות המהפכה אמרו כי שני אנשים על אופנוע חיסלו את חודאי והאשימו "ארגוני הטרור הקשורים לדיכוי העולמי (המערב) והציונים". לפי דיווחים שהתפרסמו לאחר החיסול, חודאי היה מפקד יחידה בכוח קודס - האחראית על פעילות משמרות המהפכה מעבר לגבולות איראן - שתכננה פיגועים נגד ישראלים בחו"ל.

הלווית חסן סייד חודיאי, בכיר משמרות המהפכה שחוסל, טהראן, איראן, 24 במאי 2022. רויטרס
ישראל שמרה על עמימות. הלווייתו של חודאי, מאי/רויטרס

ישראל שמרה על עמימות ביחס לחיסול, בדומה למקרים נוספים דומים בשנים האחרונות. לפחות שישה מדענים ואנשי אקדמיה חוסלו במסתוריות באיראן מאז 2010, ככל הנראה על רקע חלקם בתכנית הגרעין של איראן.

טהראן מכחישה שיש לה כוונות לפתח נשק גרעיני, אף שיש בידיה את האמצעים הטכניים לכך. שיחותיה עם המערב על חזרה להסכם הגרעין עלו על שרטון בשבועות האחרונים, ובארצות הברית ובאירופה אמרו כי הפערים בין הצדדים גדלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully